Jak podkreśla główny analityk Gartner Mikako Kitagawa, w Europie, na Bliskim Wschodzie w Afryce wyniki sprzedaży okazały się lepsze od oczekiwanych, ale w rejonie Azji i Pacyfiku były gorsze m.in. z powodu słabszej sprzedaży w Chinach i Indiach.
Z informacji Gartnera wynika ponadto, że koncern HP zwiększył udział w światowym rynku - z 16,9 proc., do 17,2 proc. Sprzedał w pierwszym kwartale najwięcej komputerów na świecie - 15,3 mln sztuk. Na drugim miejscu znalazło się Lenovo - spółka sprzedała w pierwszym kw. 11,6 mln sztuk, a jej udział w rynku zwiększył się z 10,4 proc., do 13,1 proc. Trzeci był Dell, który mimo sprzedaży ok. 9,8 mln komputerów zanotował spadek udziału w rynku - z 11,4 proc., do 11 proc.
Kolejne miejsca zajęły Acer (ok. 9,7 mln sprzedanych sztuk; udziały w rynku zmniejszył z 12,2 proc., do 10,9 proc.) oraz Asus (5,3 mln sztuk, wzrost z 5,1 proc., do 6 proc.). Inni producenci sprzedali łącznie 37,1 mln komputerów łącznie i zanotowali spadek udziału w rynku z 43,9 proc., do 41,8 proc.
Gartner to firma analityczna, z siedzibą w Stamford w USA, która bada branżę IT. Firma powstała w 1979 roku, zatrudnia ponad 1 tys. analityków i konsultantów w ponad 80 krajach.