"Prawie 5,8 mld zł, czyli o 3% więcej niż przed rokiem, wyniosła wartość polskiego rynku wódki od stycznia do lipca 2012 roku - szacują jej producenci, powołując się na dane firmy badawczej Nielsen. 

Gorące lato - mniejsza sprzedaż

Słabo, głównie z powodu wysokiej temperatury, wypadł lipiec. W porównaniu z 2011 r. Polacy kupili wówczas o 7% wódki mniej niż przed rokiem" - czytamy w gazecie. "Rz" podkreśla, że punkt wyjścia był jednak wysoki, bo chłodne lato w ubiegłym roku sprawiło, że wódka sprzedawała się znaczniej lepiej niż zwykle.

"Dużych powodów do zadowolenia branża nie ma także, gdy weźmie pod uwagę ostatnie 12 miesięcy.

Nielsen podaje, że łączna wartość sprzedaży wódki urosła wówczas o 0,7%, a jej wielkość zmalała o 0,6%" - czytamy dalej.

Cytowany przez dziennik dyrektor zarządzający Pernod Ricard Polska (czwartego gracza na rynku) Guillaume Girard-Reydet spodziewa się, że w ciągu całego 2012 r. sprzedaż wódek czystych zmaleje o 1-2%, a kolorowych wzrośnie o 5-6%.