Renault, Citroen, Peugeot oraz Toyota ograniczają wydatki. W całym roku sektor może przeznaczyć na promocję o 15 proc. mniej niż w poprzednim. Cięcia najbardziej uderzyły w telewizję, dzienniki i outdoor.
Aż o 17 proc. producenci samochodów zmniejszyli swoje nakłady na reklamę w I kw. 2012 r. – wynika z analizy domu mediowego Equinox Polska przygotowanego dla DGP. Do mediów, nie uwzględniając internetu, trafiło 211,7 mln zł.
To pierwszy od początku 2010 r. kwartał, w którym spadły wydatki. Sytuacja jest tym bardziej ciekawa, że jak wynika z danych firmy Samar sprzedaż aut wzrosła w pierwszych trzech miesiącach 2012 r. o 12,7 proc. w porównaniu z I kw. 2011 r. Zdaniem ekspertów Equinoksu, obawa producentów przed dalszym spowolnieniem gospodarczym jest jednak na tyle silna, że już teraz ograniczają wydatki.