W opublikowanym w poniedziałek raporcie podkreślono, że zazwyczaj korzystniejszymi cenami charakteryzują się umowy internetowe zawarte na 24 miesiące, które są tańsze od 12-miesięcznych dla klientów indywidualnych o ok. 12 proc., a dla klientów biznesowych o ponad 7 proc. miesięcznie.
Jak podał UKE, z oferowanych przez operatorów telewizji kablowych usług dostępu do internetu korzystają głównie mieszkańcy większych miast. Klienci z pozostałych regionów kraju muszą natomiast wybierać wśród ofert mniej korzystnych zarówno pod względem parametrów, jak i ceny.
TP SA - najgorsza oferta dla biznesu
Z przedstawionych ofert dla klientów biznesowych we wszystkich przepustowościach najmniej korzystna cenowo jest usługa świadczona przez Telekomunikację Polską. Wynika to z wysokiego kosztu abonamentu, aktywacji oraz opłaty za utrzymanie łącza telefonicznego - podkreślili przedstawiciele UKE.
Najszybszy internet stacjonarny dla klienta indywidualnego oferuje Petrus (128 Mbps - megabitów na sekundę), a dla klienta biznesowego - UPC (150 Mbps) - podał Urząd.
UKE podkreślił, że raport powstał na podstawie cenników zamieszczonych na stronach internetowych operatorów na dzień 1 marca 2012 roku.