Sieci handlowe nie mają się gdzie rozwijać i zachęcają deweloperów do budowy nowych centrów handlowych.
381 – dokładnie tyle dużych centrów handlowych jest dziś w Polsce. Wydawać by się mogło, że to sporo i rynek jest bliski nasycenia. Jednak przeliczając powierzchnię handlową na tysiąc mieszkańców, uzyskujemy wynik zaledwie 232 mkw. A to ciągle niewiele w stosunku do średniej europejskiej, która wynosi obecnie 400 mkw. na tysiąc mieszkańców.
Eksperci nie mają wątpliwości: w Polsce wciąż jest miejsce na nowe projekty. – Będą powstawały nie tylko w zupełnie niezagospodarowanych pod tym względem małych miastach, lecz również w dużych metropoliach. Przykładem mogą być Warszawa czy Poznań, gdzie powstają właśnie kolejne galerie – mówi Magdalena Frątczak z CB Richard Ellis. Z wyliczeń i prognoz tej firmy, zajmującej się doradztwem na rynku nieruchomości komercyjnych, wynika, że w ciągu najbliższych dziesięciu lat liczba centrów handlowych w Polsce się podwoi. To oznaczałoby, że pod koniec dekady będzie ich ponad 700.