Producent sedana Passat i hatchbacka Beetle, następcy legendarnego Garbusa, planuje finansować bądź leasingować w Europie 40 proc. swoich nowych modeli VW, Seata, Skody i Audi w okresie najbliższych czterech lat. Do tej pory kredytowanie obejmowało 30 proc. – oświadczył Frank Witter, szef finansowego oddziału koncernu w rozmowie z agencją Bloomberg.
W zeszłym roku sprzedaż wszystkich pojazdów VW – samochodów osobowych, sportowo-użytkowych i dostawczych – zwiększyła się o 14 proc. do 8,16 mln egzemplarzy. W samych Niemczech dostawy wzrosły o 11 proc. do 1,15 mln sztuk, w Europie Zachodniej o 7 proc. do 1,98 mln pojazdów a w regionie Europy Środkowej i Wschodniej o 29 proc. do 548 tys. samochodów. Do wzrostu popytu przyczyniły się nowe wersje Passat oraz Audi A6.
“Klienci naszych usług finansowych są bardziej lojalni” – dowodził Witter –„Znamy termin, w którym klient zamierza podjąć swoja decyzję, kiedy wygasa jego umowa kredytowa. Stwarza to dla nas sposobność do rozmowy z klientem i okazję do zaoferowania mu czegoś nowego”.
Jeśli chodzi o wsparcie finansowe dla klientów Europie, to około 70 proc. środków przypada na pożyczki, a 30 proc. na umowy o wyleasingowanie samochodu. Na koniec 2011 roku bilans działu usług finansowych Volkswagena wzrósł do około 90 mld euro wobec 87,8 mld euro na koniec czerwca. Około 25 proc. tej kwoty, czyli 22 mld euro, stanowiły depozyty klientów. Witter powiedział, że udział ten zwiększy się do 33 proc.