W związku z szybkim rozwojem na świecie połączeń szerokopasmowych w Internecie operatorzy telewizji kablowych zaczynają mocno odczuwać konkurencję ze strony telewizji internetowej, IPTV oraz serwisów usług wideo za pośrednictwem sieci, OTT.
„Telewizje kablowe wciąż dominują na rynku płatnej telewizji, ale w tym roku udział tego segmentu w całym rynku powinien się nieco zmniejszyć, a w przyszłym roku wyniesie on 48,6 proc.” – twierdzi Jason Blackwell, dyrektor w ABI Research.
Jeśli w Ameryce Północnej rynek telewizji kablowej jest już prawie nasycony, a jej operatorzy tracą abonentów, to w innym rejonach świata ten segment rozwija się dynamicznie, zwłaszcza w gospodarkach wschodzących, gdzie ten rodzaj usługi daje większy wybór klientowi ze względu na niższe ceny – podkreśla Khin Sandi Lynn, analityk rynku szerokiego pasma.
Operatorzy płatnej telewizji zabiegają na różne sposoby o przyciągniecie klientów, czemu sprzyja rozwój technologii. Jedną z ostatnich innowacji zastosowanych w tym segmencie jest świadczenie usług Multiscreen TV, która pozwala widzom na odbiór telewizyjnego kontentu w urządzeniach podłączonych do Internetu, jak na przykład iPhone i iPad.