"Rynek e-grocery stanowi w Polsce ok. 0,1% wartości całego rynku spożywczego, podczas gdy światowa średnia to 1,5%.
Rynek e-grocery rośnie w Polsce o 30 proc. rocznie
Zarząd A.pl Internet oczekuje, że w najbliższych latach nastąpi bardzo dynamiczny wzrost rynku zakupów spożywczych przez Internet - nawet ponad 30% rocznie – i w rezultacie w ciągu 5 lat wartość e-grocery w Polsce może stanowić od 1,8 do 2,5 mld zł. Obecnie wartość tego rynku szacuje się na 200-300 mln zł" - czytamy w komunikacie spółki.
Akcje A.pl Internet, którego udziałowcami są m.in. giełdowe spółki Action oraz Bomi, zadebiutują w piątek na alternatywnym rynku GPW. Wcześniej spółka przeprowadziła emisję akcji F, z której pozyskała 3 mln zł. Środki te mają zostać przeznaczone na rozwój sieci sklepów w kolejnych lokalizacjach i umocnienie pozycji A.pl na rynku e-grocery.
Spółka zamierza rozwijać się na drodze organicznej, ale także poprzez konsolidację rynku. W październiku A.pl Internet kupiła warszawski spożywczy sklep internetowy Fresh24.pl. W zamian spółka Fresh24.pl objęła 10,4% akcji A.pl Internet, z tego 256.666akcji serii F w ramach prowadzonej przez spółkę oferty prywatnej.
W 2010 roku A.pl Internet osiągnęła przychody w wysokości 5,17 mln zł, co plasuje ją wśród 5 największych spożywczych sklepów internetowych w Polsce.