Port lotniczy w Modlinie ma być oddany do użytku wiosną 2012 r., jeszcze przed EURO 2012. Lotnisko, jako wspomagające port Chopina w Warszawie, ma obsługiwać przewozy międzynarodowe na liniach krótkiego i średniego zasięgu oraz przewozy krajowe.
Zgodnie z budżetem województwa na 2011 r., na przebudowę i rozbudowę bocznicy kolejowej i budowę stacji na lotnisku w Modlinie w tym roku ma być przeznaczone 70 mln zł.
Jak poinformował dziennikarzy Struzik, władze województwa przewidują, że realizacja inwestycji potrwa od półtora roku do dwóch lat. Do tego czasu, pasażerowie będą mogli dojechać pociągiem na stację w Modlinie - kilka kilometrów od terminalu. Stamtąd na lotnisko ma ich dowozić autobus. "Lotniskowe" pociągi Kolei Mazowieckich na trasie Modlin-Warszawa mają kursować od 1 czerwca br. Zgodnie z nowym rozkładem jazdy na przyszły rok, z Warszawy do Modlina i z Modlina do Warszawy ma jeździć 38 par pociągów.
Prace budowlane na lotnisku rozpoczęły się ponad rok temu, m.in. wyburzono zrujnowane obiekty, teraz trwa modernizacja budynków, powstają parkingi i drogi dojazdowe, remontowany jest hangar i prowadzone są prace przy drodze startowej.
Terminal będzie miał ponad 12 tys. mkw. i będzie mógł obsłużyć ok. 2 mln pasażerów rocznie. Koszt inwestycji to ok. 250 mln zł. Kolejne 168 mln zł unijnej dotacji zostanie przeznaczone na zakup 16 elektrycznych zespołów trakcyjnych i modernizację bocznicy oraz budowę stacji kolejowej na lotnisku w Modlinie.
Lotniskiem zarządza spółka Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa-Modlin. Jej udziałowcami są: Agencja Mienia Wojskowego, województwo mazowieckie, Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze oraz miasto Nowy Dwór Mazowiecki.