Chodzi o kolejową łącznicę ze Służewca do podziemnej stacji pod terminalem lotniska Chopina - połączenie ma długość około 2 kilometrów; wartość inwestycji to 191,6 mln zł. Podpisując umowę z wykonawcą robót w październiku 2009 r., przedstawiciele PKP PLK zapewniali, że pierwsze pociągi pojadą na lotnisko jesienią 2011 r. Jeszcze w maju br. prezes PKP PLK Zbigniew Szafrański mówił, że pasażerowie skorzystają z połączenia w grudniu. Według ostatnich zapowiedzi kolejarzy, zasadnicze prace budowlane przy połączeniu kolejowym na warszawskie lotnisko mają się zakończyć 29 lutego br.
Połączenie ma być gotowe na Euro 2012. Czasu jest niewiele, ponieważ po zakończeniu prac trzeba będzie jeszcze przeprowadzić odbiory techniczne i uzyskać niezbędne pozwolenia. Kolejarze liczą, że uzyskają pozwolenia na użytkowanie obiektu do końca kwietnia 2012 roku. Jak wyjaśnił w rozmowie z PAP Massel, termin uruchomienia regularnych połączeń na lotnisko będzie zależał właśnie od tego, jak długo potrwają procedury odbiorcze. Pierwszy mecz Euro 2012 odbędzie się w Warszawie 7 czerwca.
Według pierwszych planów, łącznik między przystankiem kolejowym Służewiec a gotową już stacją na lotnisku miał być ukończony już w 2005 r. Opóźnienie było spowodowane przez czeską spółkę Sudop, która przygotowywała projekt tunelu, którym przebiegną tory. Przygotowanie projektu miało zająć sześć miesięcy, ale przeciągnęło się na dwa lata. Po tym czasie PKP Polskie Linie Kolejowe odebrały firmie to zlecenie.
Trasę na lotnisko na Okęciu chce obsługiwać warszawski przewoźnik SKM. Z myślą o tym połączeniu kupił 13 nowoczesnych pociągów, które mogą na raz zabrać około tysiąca pasażerów. Przejazd do centrum miasta zajmie ok. 20 minut. Póki linia nie jest gotowa, pociągi jeżdżą na innych trasach. Pociągi "lotniskowe" - na lotnisko Chopina i do powstającego portu w Modlinie planują uruchomić od 1 czerwca 2012 r. także Koleje Mazowieckie.