Konkurencja w polskim e-handlu rośnie. W sieci działa już ponad 10 tys. sklepów – wynika z najnowszego raportu E-commerce 2011 przygotowanego przez Internet Standard. Zakupy w nich robi trzy czwarte internautów. W ciągu roku w sieci powstało trzy tysiące nowych sklepów. Do końca grudnia wydamy w nich ponad 18 mld złotych.
Niekwestionowanym królem e-commerce w Polsce pozostaje portal aukcyjny Allegro. Z 13 milionami zarejestrowanych kont, blisko 15 milionami aktualnie prowadzonych akcji, na których sprzedawanych jest łącznie 200 mln przedmiotów, oraz obrotami za zeszły rok na poziomie 7,4 mld złotych, nie ma żadnej bezpośredniej konkurencji. Ale mniejsi gracze także nie narzekają – 57 proc. z nich poprawiło swój wynik finansowy sprzed roku. – Optymistyczne jest to, iż w branży internetowego handlu co trzecia firma nie odczuwa pogorszenia koniunktury – podkreśla doktor Grzegorz Szymański, autor badania, na którym oparł się raport E-commerce 2011.
Z raportu wyłania się obraz coraz stabilniejszego rynku internetowego. Najbardziej zauważalnym trendem jest umacnianie pozycji tych e-sklepów, którym udało się przetrwać najtrudniejsze pierwsze dwa lata. I ich jest coraz więcej – obecnie ponad 90 proc., a aż cztery na dziesięć jest jeszcze starszych, bo działa na rynku już co najmniej od pięciu lat.