Grupa MIH Allegro nabyła 90% akcji hipermarketu internetowego Agito.pl, poinformowało Agito w komunikacie. "Zamknięcie transakcji warunkowane jest jedynie uzyskaniem zgody Urzędu Ochrony Konsumenta i Konkurencji.
Reklama

Grupa Allegro złożyła w dniu 15 grudnia do UOKiK wniosek o wydanie zgody na przeprowadzenie transakcji" - czytamy w komunikacie.

"Polski segment e-commerce rozwija się w szybkim tempie, podobnie jak oczekiwania klientów. Postępująca zmiana warunków rynkowych wymaga od nas stałego rozwoju, zarówno pod względem oferty, jak też świadczonych usług. Akwizycja przez Grupę Allegro umożliwi nam szybszy rozwój w zmieniających się warunkach rynkowych, z korzyścią dla polskich użytkowników Internetu. Będą oni mogli liczyć na najwyższą jakość usług oraz jeszcze większą dostępność atrakcyjnych produktów, oczywiście w konkurencyjnych cenach" - powiedział prezes Agito.pl Tomasz Sypuła, cytowany w komunikacie.

Agito.pl oferuje 50 tys. produktów

Agito.pl oferuje ponad 50 tys. produktów w dziesięciu działach. Jak poinformowała Grupa Allegro, planowana akwizycja Agito.pl służyłaby rozszerzeniu działalności w świadczeniu najwyższej jakości usług w obszarze handlu detalicznego on-line. Równocześnie Allegro zakłada, że Agito.pl będzie mogło stać się dodatkowym kanałem sprzedaży dla wybranych, spełniających najwyższe kryteria jakościowe Partnerów serwisu Allegro.

W rezultacie przełoży się to na wzmocnienie małych i średnich firm działających w rodzimym e-handlu w kontekście planowanej ekspansji globalnych konkurentów na polskim rynku. "Grupa Allegro planuje akwizycję Agito.pl, ponieważ widzi w tej marce ogromny potencjał, a także duże szanse na dynamiczny rozwój. Poprzez Agito.pl Grupa Allegro chce zaproponować kupującym szeroki asortyment towarów z wielu różnych kategorii w atrakcyjnych cenach. Innowacyjne rozwiązania informatyczne oraz otwartość Agito.pl na współpracę w relacjach typu b2b z segmentem małych i średnich przedsiębiorstw pozwolą umocnić ten segment w planowanym starciu z globalną konkurencją, a także przełożyć się na wysoki standard obsługi, która ma niebagatelne znaczenie w handlu internetowym" – powiedział prezes Grupy Allegro Grzegorz Wójcik, cytowany w komunikacie.