W tym roku przybędzie 90 nowych sieci, najwięcej w branżach spożywczej i gastronomicznej, a Polacy zainwestują w biznes pod znaną marką 1,3 mld zł. Inwestorów do wejścia na ten rynek przekonuje przede wszystkim stabilizacja.
Polacy zaufali franczyzie, chcą prowadzić biznes pod logo znanej marki. W tym roku padnie potrójny rekord: pod względem nowych sieci, liczby franczyzobiorców i zainwestowanych pieniędzy. Pierwszych będzie 750, drugich 45 tys., a pieniędzy – 1,3 mld zł. Tak wynika z analizy przygotowanej dla „DGP” przez firmę doradczą Profit System, badającą ten rynek.
Do końca tego roku przybędzie przynajmniej 90 sieci. W ubiegłym przybyło ich 84. Liczba franczyzobiorców wzrosła o 6,7 tys., czyli o 17 proc. Wszystko wskazuje na to, że w ciągu trzech lat rynek franczyzowy w Polsce osiągnie liczbę 1 tys. sieci i zrówna się ze średnią w zachodniej Europie. – Tak duża dynamika to przede wszystkim zasługa dwóch branż: spożywczej i gastronomicznej – zauważa Michał Wiśniewski, dyrektor działu doradztwa we franczyzie w Profit System. Ich udział w tegorocznym przyroście liczby franczyzobiorców wynosi 30 proc.