Nowa firma autobusowa - PolskiBus.com - w ciągu miesiąca działania przewiozła blisko 100 tysięcy osób. Zadziałał model biznesowy zbliżony do stosowanego przez tanie linie lotnicze. Na najpopularniejsze trasy przewoźnik musi wysyłać dodatkowe autokary, a bilety trzeba kupować z wyprzedzeniem
Nowa firma autobusowa - PolskiBus.com - w ciągu miesiąca działania przewiozła blisko 100 tysięcy osób. Zadziałał model biznesowy zbliżony do stosowanego przez tanie linie lotnicze. Na najpopularniejsze trasy przewoźnik musi wysyłać dodatkowe autokary, a bilety trzeba kupować z wyprzedzeniem
Dlatego już dziś o swoje plany przewozowe powinny martwić się PKP Intercity. Według Kiereckiego PolskiBus.com należy bowiem zestawiać z PKP Intercity, a nie z innymi przewoźnikami autobusowymi. Największe firmy na rynku, takie jak: Veolia Transport, PKP Warszawa Polonus czy Mobilis, choć kursują na trasach dalekobieżnych, to koncentrują się głównie na łączeniu dużych miast z ich satelitami. Z tego źródła pochodzi największy strumień ich przychodów.
– Mało przystanków, długie trasy i duży komfort podróży. Tak naprawdę nie ma u nas drugiego takiego jak PolskiBus.com przewoźnika autobusowego – mówi Kierecki.
Ale czy prosta w obsłudze strona internetowa i nowoczesny tabor autobusowy sprawi, że PolskiBus.com stanie się alternatywą dla samochodów, na które z roku na rok przesiada się coraz więcej Polaków? Transport indywidualny to obecnie największy konkurent dla autobusów. Jak wynika z danych GUS, tylko w pierwszych sześciu miesiącach 2011 r. na pokłady autokarów wsiadło o 40 mln osób mniej niż rok wcześniej. Nie ma wątpliwości, że przesiedli się oni do własnych pojazdów.
Światowy gigant
Souter Holdings Poland to nowe przedsięwzięcie transportowe firmy Souter Investments, rodzinnego funduszu inwestycyjnego szkockiego przedsiębiorcy transportowego Briana Soutera. Jest on dyrektorem generalnym i współzałożycielem Stagecoach Group, międzynarodowej grupy operującej w sektorze transportu publicznego w Wielkiej Brytanii, USA i Kanadzie. Firma zatrudnia ponad 35 tys. osób.
Z kolei fundusz Soutera ma szeroki portfel aktywów składający się głównie z akcji spółek, publicznych funduszy inwestycyjnych oraz udziałów w prywatnych firmach. Portfel inwestycyjny obejmuje firmy związane z transportem, dobrami luksusowymi, usługami, infrastrukturą, finansami czy sektorem ochrony środowiska. Łączny ich obrót sięga 5,85 mld zł, a zatrudnienie około 7 tys. osób na świecie.
Ostatnio Souter Investments weszło w skład konsorcjum, które nabyło Istanbul Deniz Otobusleri, turecką firmę zajmującą się transportem morskim. Obsługuje ona 52 promy i przewozi przez Bosfor ponad 50 mln pasażerów rocznie.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama