Nowoczesne komórki to 15 proc. sprzedaży. Za 2 – 3 lata zdobędą większość rynku. Bez rozgłosu na polskim rynku dokonuje się technologiczna rewolucja. Dzieje się tak za sprawą smartfonów, których jest u nas już 5 mln.

Jeszcze kilka lat temu telefon komórkowy miał służyć do dzwonienia i wysyłania SMS-ów. Choć dziś nadal uparcie wiele osób twierdzi, że to im wystarczy, na rynku telekomunikacyjnym wiele się zmieniło. Smartfony dają dostęp do mobilnego internetu, poczty e-mailowej, portali społecznościowych, bankowości, a nawet zakupów przez internet, i tym samym całkiem zmieniają nasz sposób postrzegania telefonii komórkowej.

Sieć hipermarketów Home Plus (w Europie znana jako Tesco) w Korei Południowej kilka tygodni temu rozpoczęła zupełnie nowy etap walki o klienta. Na stacjach metra zostały rozwieszone plakaty przedstawiające produkty spożywcze. Nie jest to jednak zachęta do zakupów, ale narzędzie do ich zrobienia. Każdy produkt opatrzony jest kodem QR, który po sfotografowaniu telefonem komórkowym pozwala na zamówienie produktu i jego kupno. Zanim zabiegany Koreańczyk dojedzie do domu, zamówione tak produkty będą już na niego czekały pod drzwiami.