W pierwszej po艂owie czerwca Senat zaproponowa艂 11 poprawek do ustawy o wdro偶eniu naziemnej telewizji cyfrowej. Maj膮 one charakter precyzuj膮cy, np. dok艂adnie okre艣laj膮, jakie podmioty podlegaj膮 karom pieni臋偶nym wymienionym w ustawie.

Cyfrowa technika nadawania sygna艂u telewizyjnego umo偶liwi odbi贸r wi臋kszej liczby bezp艂atnych program贸w telewizyjnych (docelowo siedem program贸w w ramach multipleksu pierwszego i po osiem program贸w w ramach drugiego oraz trzeciego). Nadawanie w systemie cyfrowym oznacza tak偶e lepsz膮 jako艣膰 obrazu i d藕wi臋ku. Transmisja cyfrowa - to tak偶e w rezultacie szersza oferta programowa i ni偶sze koszty nadawania; pozwala te偶 na emisj臋 w r贸偶nych formatach, np. panoramicznym. Dzi臋ki telewizji cyfrowej mog膮 si臋 rozwin膮膰 us艂ugi dodatkowe - np. pay-per-view (p艂acenie za konkretny program) czy e-commerce (sprzeda偶 on-line).

Aby ogl膮da膰 programy naziemnej telewizji cyfrowej, trzeba mie膰 telewizor z tunerem MPEG-4 lub dokupi膰 dekoder.

Ustawa reguluje kwestie sprzeda偶y telewizor贸w i dekoder贸w cyfrowych, kt贸re nie zapewniaj膮 cyfrowego odbioru program贸w telewizyjnych. Klient b臋dzie musia艂 pisemnie potwierdzi膰 fakt, 偶e wie, i偶 kupuje taki odbiornik. Rozwi膮zanie to ma chroni膰 konsument贸w przed nie艣wiadomym kupowaniem urz膮dze艅 niespe艂niaj膮cych wymaga艅 technicznych odbioru naziemnej telewizji cyfrowej.

Ustawa porusza te偶 m.in. kwestie zwi膮zane z kampani膮 informacyjn膮 dotycz膮c膮 cyfryzacji telewizji, kt贸ra zapozna spo艂ecze艅stwo ze zmian膮 w sposobie odbioru program贸w telewizyjnych. Podmiotami zobowi膮zanymi do prowadzenia takiej kampanii b臋d膮 zar贸wno Telewizja Polska, jak i nadawcy komercyjni: Polsat, TVN, Polskie Media oraz Telewizja Puls. Zobowi膮zani oni b臋d膮 do nadawania w swoich programach przekaz贸w o telewizji cyfrowej. Cyfryzacj臋 promuje r贸wnie偶 strona internetowa resortu infrastruktury www.cyfryzacja.gov.pl.

Senackie poprawki b臋d膮 g艂osowane podczas plenarnego posiedzenia Sejmu.