Coraz więcej firm korzysta na skłonności Polaków do oszczędzania energii. Zyskują producenci okien, kolektorów i dostawcy materiałów budowlanych.
Ekologia stała się modna. Trend dotarł do gospodarstw domowych, ponieważ teraz liczą się przede wszystkim niższe rachunki. Ludzie coraz częściej wybierają produkty, które mają w nazwie przymiotnik: „energooszczędne”. Chodzi nie tylko o żarówki, ale również okna czy materiały izolacyjne. Producentów przybywa, konkurencja rośnie, a oferta coraz bardziej się rozrasta.
Według danych Instytutu Energetyki Odnawialnej w 2009 roku sprzedano 144 tys. mkw. kolektorów słonecznych, podczas gdy cztery lata wcześniej było to niecałe 28 tys. mkw. W tym roku liczba może się jeszcze zwiększyć, gdyż po raz pierwszy w historii Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej przygotował program dotacji na instalacje solarne dla klientów indywidualnych.
Pozostało
86%
treści
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Powiązane
Reklama