Bank Zachodni WBK powiększa ofertę kont osobistych. Jako pierwszy bank zaoferował rachunek przeznaczony dla kobiet. Teoretycznie wszystkich, ale rodzaj produktów dołączonych do konta sugeruje, że bank chce dotrzeć do pań wykształconych i majętnych.
Rachunek dla kobiet to jeden z elementów strategii banku, o której mówił prezes Mateusz Morawiecki podczas konferencji wynikowej w zeszłym tygodniu. Zakłada ona, że BZ WBK będzie nadal pozyskiwał nowych klientów – w ciągu ostatniego roku przyszło ich do BZ WBK 300 tysięcy.
Czym BZ WBK chce skusić panie do skorzystania z nowego konta? Przede wszystkim dużą liczbą partnerów – właściciele konta będą mieli możliwość skorzystania ze zniżek w sklepach odzieżowych, obuwniczych czy Multi- kinie. Dodatkowo bank oferuje pakiet ubezpieczeń medycznych (w przypadku zachorowania na poważne schorzenia kobiece), a także usługi typu assistance.

Konto na obcasach

Wprowadzenie tzw. konta na obcasach było poprzedzone badaniami fokusowymi, z których wynikało, że dla kobiet dużą wartość dodaną stanowią zniżki w sklepach – tym szczególnie zainteresowane było 40 proc. badanych kobiet. Konto na obcasach ma być w zamyśle osobistym kontem kobiety, a więc nie takim, z którego zarządza się finansami całej rodziny.
Specjaliści nie wróżą dużego sukcesu nowemu rachunkowi BZ WBK i nie spodziewają się zapoczątkowania nowego trendu na rynku.
– Bank liczy raczej na medialny rozgłos niż zdobycie setek tysięcy nowych klientów. Warto zauważyć, że generalnie sektor bankowy odchodzi od zbyt szerokiej segmentacji kont osobistych i upraszcza ofertę, a nie ją komplikuje – mówi DGP Michał Macierzyński, analityk portalu Bankier.pl.
Jego zdaniem konto pozostanie raczej ciekawostką.
– W tym momencie BZ WBK ma już 9 różnych rachunków osobistych. Nie wiem, czy kolejny taki rachunek zwiększy atrakcyjność oferty banku. Znacznie lepszym posunięciem byłoby chyba jednak dodanie większej liczby bezpłatnych bankomatów czy stworzenie w pełni funkcjonalnego konta dla internautów – uważa Michał Macierzyński.
BZ WBK twierdzi, że jego produkt jest pierwszym kontem dla kobiet. Jednak na rynku są już produkty przygotowane z myślą o paniach. Najczęściej są to partnerskie karty płatnicze, jak np. wydawana od 1999 roku karta Citibank-Elle. Była to pierwsza karta partnerska w Polsce, z której korzysta 80 tysięcy osób. Karta daje zniżki w sklepach i restauracjach.

Nie tylko dla pań

Inne banki podkreślają, że ich produkty nie muszą być reklamowane jako skierowane specjalnie dla pań, aby zdobyć ich uznanie.
– Usługi assistance, takie jak pomoc domowa czy drogowa, które oferujemy przy naszych Eurokontach Active i Active Plus, są naszym zdaniem cennym dodatkiem do konta z puntku widzenia kobiet – mówi Magda Załubska-Król z Banku Pekao.