statystyki

E-zakupy znów zyskają. Znów na chwilę

autor: Patrycja Otto28.10.2020, 09:00; Aktualizacja: 28.10.2020, 09:07
Eksperci zauważają jednak, że wciąż istnieje duże ryzyko, że e-sklepy nie będą w stanie sprostać dalszemu lawinowemu wzrostowi zamówień.

Eksperci zauważają jednak, że wciąż istnieje duże ryzyko, że e-sklepy nie będą w stanie sprostać dalszemu lawinowemu wzrostowi zamówień.źródło: ShutterStock

Wzrost zachorowań oraz godziny dla seniorów napędzają klientów e-commerce. W niektórych e-sklepach na wysyłkę trzeba czekać tydzień.

Od dwóch tygodni handel internetowy na nowo przeżywa oblężenie. Jest tak dobrze, że sieci nie chcą mówić o dynamice notowanego wzrostu. Z nieoficjalnych rozmów wynika jednak, że tak jak przy pierwszym lockdownie znowu jest ona dwucyfrowa. To duża zmiana, bo według GUS ostatnie miesiące przyniosły wyhamowanie wzrostu. Od maja do sierpnia notowane były wręcz kilkuprocentowe spadki w porównaniu z poprzednim miesiącem. Odbicie nastąpiło we wrześniu i trwa do dziś. – Przy wiosennej fali pandemii zakupy online wzrosły kilkakrotnie. Gdy obostrzenia zostały złagodzone, wróciły do zwykłego poziomu. Teraz znowu idą w górę – mówi Agata Nowakowska z sieci Rossmann.

Eksperci nie mają wątpliwości, że druga, silna fala pandemii stanie się impulsem do jeszcze szybszego wzrostu tego sektora handlu. Rafał Dobrowolski, Strategic Insight Manager w Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia, zadaje jednak pytanie, czy polski e-business jest przygotowany na kolejny skokowy wzrost popytu, czy będzie w stanie zapewnić chociażby akceptowalne terminy dostawy, szczególnie jeśli chodzi o produkty świeże. Zwłaszcza że już na wiosnę mierzyliśmy się z sytuacją, gdy w wielu sklepach na zamówienie produktów spożywczych trzeba było czekać nawet trzy tygodnie.

Sklepy zapewniają, że ostatnie miesiące wykorzystały na inwestycje w podniesienie jakości obsługi. – Wyciągnęliśmy wnioski z pierwszych tygodni lockdownu i wprowadziliśmy nowe usługi oraz rozwinęliśmy ofertę zakupów przez internet. Oferujemy możliwość zamówienia gotowych zestawów, jak również możliwość zakupów z naszej strony spośród dedykowanej oferty i odbiór na parkingu lub w sklepie. Ponadto rozwinęliśmy nowe partnerstwa i usługi z platformami internetowymi jak Allegro, Glovo – wylicza Dorota Patejko, dyrektor ds. komunikacji i CSR Auchan Retail Polska.


Pozostało 67% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
7,90 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Komentarze (1)

  • wygodnicka (2020-11-06 10:59) Zgłoś naruszenie 00

    Szczerze to zakupy online to mega wygoda. Przed świętami zamierzam dużo prezentów wybrać w sieci, dla rodziców i wiem, że kupię irobota. Niech się nie męczą ze sprzątaniem, bo szkoda kręgosłupa.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane