statystyki

Zakaz handlu w niedziele nie obronił małych sklepów

autor: Patrycja Otto14.11.2019, 07:33; Aktualizacja: 14.11.2019, 09:52
Zdaniem ekspertów zadziałała promocyjna ofensywa ze strony dużych sieci. – Konsumenci przerzucili się na zakupy w inne dni tygodnia – uważa Bartosz Bolecki, analityk handlu w PMR, i dodaje, że to niejedyny powód, dla którego małe sklepy nie były w stanie się utrzymać.

Zdaniem ekspertów zadziałała promocyjna ofensywa ze strony dużych sieci. – Konsumenci przerzucili się na zakupy w inne dni tygodnia – uważa Bartosz Bolecki, analityk handlu w PMR, i dodaje, że to niejedyny powód, dla którego małe sklepy nie były w stanie się utrzymać.źródło: DGP

Zakaz handlu w niedziele nie obronił małych sklepów. W ubiegłym roku według GUS ubyło w sumie 15,5 tys. placówek, z czego 10,4 tys. stanowiły sklepy o powierzchni do 100 mkw., a kolejne ponad 2,3 tys. te o wielkości od 100 do 399 mkw.

Zdaniem ekspertów zadziałała promocyjna ofensywa ze strony dużych sieci. – Konsumenci przerzucili się na zakupy w inne dni tygodnia – uważa Bartosz Bolecki, analityk handlu w PMR, i dodaje, że to niejedyny powód, dla którego małe sklepy nie były w stanie się utrzymać. – Nie spełniły też potrzeb klientów kupujących w niedziele. Są bowiem nastawione przede wszystkim na sprzedaż towarów impulsowych. Tymczasem konsumenci w weekendy robią zakupy kompleksowe, na cały tydzień – podkreśla Bartosz Bolecki.

Najwięcej ubyło sklepów ogólnospożywczych – ponad 7 proc., oraz mięsnych i z alkoholem – po ponad 2 proc. Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych zwraca jednak uwagę, że w przypadku tych ostatnich to w dużej mierze zasługa polityki samorządów, które wypowiedziały walkę alkoholowi. Wydają mniej zezwoleń na sprzedaż trunków czy ograniczają godziny funkcjonowania sklepów monopolowych.


Pozostało jeszcze 35% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Komentarze (1)

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane