statystyki

Franczyzodawca też może odpowiadać za opłaty półkowe

autor: Michał Culepa23.07.2019, 07:50; Aktualizacja: 23.07.2019, 07:53
Sprawa dotyczyła zwrotu ponad 700 tys. zł, którego zażądała firma D., producent i dystrybutor mrożonek, od spółki E. prowadzącej sieć marketów hurtowych oraz będącej franczyzodawcą wielu marek rozmaitych sklepów detalicznych i minimarketów.

Sprawa dotyczyła zwrotu ponad 700 tys. zł, którego zażądała firma D., producent i dystrybutor mrożonek, od spółki E. prowadzącej sieć marketów hurtowych oraz będącej franczyzodawcą wielu marek rozmaitych sklepów detalicznych i minimarketów.źródło: ShutterStock

Nie tylko sklep, ale też właściciel marki może zostać pociągnięty do odpowiedzialności za czyn nieuczciwej konkurencji w postaci pobierania innych niż marża handlowa opłat za przyjęcie towaru do sprzedaży – uznał Sąd Najwyższy.

Sprawa dotyczyła zwrotu ponad 700 tys. zł, którego zażądała firma D., producent i dystrybutor mrożonek, od spółki E. prowadzącej sieć marketów hurtowych oraz będącej franczyzodawcą wielu marek rozmaitych sklepów detalicznych i minimarketów. Firmę D. i spółkę E. łączyła umowa o współpracy, na mocy której ta pierwsza dostarczała do sklepów będących w sieci tej drugiej mrożonki. E. pobierała z tego tytułu opłaty uzależnione od obrotu.

Sądy I i II instancji uznały, że jest to ewidentna opłata półkowa zabroniona przez art. 15 ust. 1 pkt 4 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1010).


Pozostało jeszcze 74% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane