statystyki

Prezes Credit Agricole Bank Polska: Przyjęliśmy strategię klientocentryczną

autor: Łukasz Wilkowicz04.04.2019, 08:13; Aktualizacja: 04.04.2019, 08:23
Bank Credit Agricole

Bank Credit Agricoleźródło: Bloomberg
autor zdjęcia: ALASTAIR MILLER

- Nie ma pomysłu sprzedaży banku. Odwrotnie: grupa w ciągu ostatnich paru lat rozbudowuje poszczególne linie biznesowe - mówi Piotr Kwiatkowski, prezes Credit Agricole Bank Polska

Kilkanaście lat temu Credit Agricole Bank Polska jeszcze jako Lukas Bank był liderem w consumer finance w Polsce. Należący do grupy Credit Agricole Europejski Fundusz Leasingowy był liderem w leasingu. W czym Credit Agricole jest liderem w Polsce dzisiaj?

Był liderem, ale był też monobankiem. Mniej więcej 10 lat temu grupa i polski management doszli do wniosku, że monoproduktowa bankowość nie ma przyszłości. I od tamtej pory idziemy w kierunku bankowości uniwersalnej. Dzisiaj wydaje się, że to była decyzja słuszna. Przy silnej konkurencji i dużych obciążeniach podatkowych oraz regulacyjnych sprawdza się właśnie model uniwersalny. Banki chcą utrzymywać niską bazę kosztową, równocześnie zwiększając przychody. To jest możliwe wtedy, gdy przybywa klientów. A oni wolą korzystać przede wszystkim z produktów swojego banku, a nie szukać ich na rynku. Element zaufania jest bardzo ważny, mimo postępującej digitalizacji. Dlatego przyjęliśmy strategię klientocentryczną. Tu model bankowości monoproduktowej nie ma racji bytu.

Ale jesteście jednym z wielu uniwersalnych banków. I to raczej tych mniejszych. A jeśli chodzi np. o stopę zwrotu z kapitału, nowy model działania okazuje się mniej skuteczny niż poprzedni.

Gdybyśmy chcieli wciąż bazować na modelu monoproduktowym, to wyniki zapewne byłyby słabsze niż te sprzed dekady. Bank w ostatnich latach przechodził poważną transformację. Z tym wiązały się istotne inwestycje, choćby w IT, ale również konieczność zmiany myślenia pracowników.

Jeśli transformacja jest zakończona, to wyniki powinny się poprawiać.


Pozostało 77% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Komentarze (1)

  • Observer(2019-10-15 08:59) Zgłoś naruszenie 00

    „Strategia klientocentryczna...„ Jeszcze nie tak dawno nijaki Piotr Miernikiewicz ekspert od cyber bezpieczeństwa w Credit Agricole wypowiadał się na temat ataku hakerskiego w jednej z dużych firm. Był taki wszechwiedzący i pewny siebie. Pouczał. A dziś CA sam padł ofiarą i przy pomocy jego logo oraz danych klientów oszukano na dziesiątki miliony złotych. I gdzie wasza ekspertyza od spraw cyber bezpieczeństwa?

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane