statystyki

Prezes Credit Agricole Bank Polska: Przyjęliśmy strategię klientocentryczną

autor: Łukasz Wilkowicz04.04.2019, 08:13; Aktualizacja: 04.04.2019, 08:23
Bank Credit Agricole

Bank Credit Agricoleźródło: Bloomberg
autor zdjęcia: ALASTAIR MILLER

- Nie ma pomysłu sprzedaży banku. Odwrotnie: grupa w ciągu ostatnich paru lat rozbudowuje poszczególne linie biznesowe - mówi Piotr Kwiatkowski, prezes Credit Agricole Bank Polska

Kilkanaście lat temu Credit Agricole Bank Polska jeszcze jako Lukas Bank był liderem w consumer finance w Polsce. Należący do grupy Credit Agricole Europejski Fundusz Leasingowy był liderem w leasingu. W czym Credit Agricole jest liderem w Polsce dzisiaj?

Był liderem, ale był też monobankiem. Mniej więcej 10 lat temu grupa i polski management doszli do wniosku, że monoproduktowa bankowość nie ma przyszłości. I od tamtej pory idziemy w kierunku bankowości uniwersalnej. Dzisiaj wydaje się, że to była decyzja słuszna. Przy silnej konkurencji i dużych obciążeniach podatkowych oraz regulacyjnych sprawdza się właśnie model uniwersalny. Banki chcą utrzymywać niską bazę kosztową, równocześnie zwiększając przychody. To jest możliwe wtedy, gdy przybywa klientów. A oni wolą korzystać przede wszystkim z produktów swojego banku, a nie szukać ich na rynku. Element zaufania jest bardzo ważny, mimo postępującej digitalizacji. Dlatego przyjęliśmy strategię klientocentryczną. Tu model bankowości monoproduktowej nie ma racji bytu.

Ale jesteście jednym z wielu uniwersalnych banków. I to raczej tych mniejszych. A jeśli chodzi np. o stopę zwrotu z kapitału, nowy model działania okazuje się mniej skuteczny niż poprzedni.

Gdybyśmy chcieli wciąż bazować na modelu monoproduktowym, to wyniki zapewne byłyby słabsze niż te sprzed dekady. Bank w ostatnich latach przechodził poważną transformację. Z tym wiązały się istotne inwestycje, choćby w IT, ale również konieczność zmiany myślenia pracowników.

Jeśli transformacja jest zakończona, to wyniki powinny się poprawiać.


Pozostało jeszcze 77% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane