statystyki

Rekompensata, czyli lekcja cierpliwości dla Poczty Polskiej

autor: Elżbieta Rutkowska02.04.2019, 07:20; Aktualizacja: 02.04.2019, 09:25
110 mln zł straciła Poczta w 2013 r. na usługach powszechnych

110 mln zł straciła Poczta w 2013 r. na usługach powszechnychźródło: ShutterStock

Na wyrównanie straty poniesionej na usługach powszechnych Poczta czeka już szósty rok. I jeszcze poczeka.

Poczta Polska jako operator wyznaczony realizuje usługi powszechne – co m.in. oznacza, że dostarcza nawet nierentowne listy i utrzymuje placówki w całym kraju. Jeśli w ciągu roku przychody z tej działalności nie pokryją jej kosztów, operatorowi przysługuje rekompensata. Teoretycznie. W praktyce procedura jest tak przewlekła, że Poczta nie dostała jeszcze pieniędzy za 2013 r.

Od początku wszystko odbywa się zgodnie z prawem. Rok 2013 był pierwszym, kiedy po liberalizacji rynku Poczta działała jako operator wyznaczony. Wykazała wtedy 110 mln zł straty. Złożyła więc wniosek o rekompensatę do Urzędu Komunikacji Elektronicznej, który reguluje ten rynek. Był rok 2014 r.


Pozostało jeszcze 80% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane