statystyki

Sklepy internetowe nie muszą udostępniać swym klientom numerów telefonów

autor: Sławomir Wikariak04.03.2019, 08:51; Aktualizacja: 04.03.2019, 08:57
Sprawa dotyczy serwisu Amazon.

Sprawa dotyczy serwisu Amazon.źródło: ShutterStock

Ważne, by zapewniały szybkie i skuteczne kanały do porozumiewania się, a jakie one będą, tego już przepisy nie powinny narzucać – uważa rzecznik generalny Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej.

Sprawa dotyczy serwisu Amazon. Został on pozwany przez niemiecką federację organizacji konsumenckich. Zarzuciła ona globalnej spółce, że ta narusza interesy klientów, gdyż nie podaje numeru telefonu kontaktowego przed procedurą sprzedaży. Narusza to niemieckie przepisy, które wprost tego wymagają.

Rozpoznający sprawę Federalny Sąd Najwyższy w Niemczech (Bundesgerichtshof) zadał TSUE pytanie prejudycjalne dotyczące rozumienia przepisów dyrektywy 2011/83/UE w sprawie praw konsumentów. Zgodnie z jej art. 6 przed zawarciem umowy na odległość sprzedawca musi podać konsumentowi m.in. pełny adres pocztowy, „numer telefonu i faksu przedsiębiorcy oraz jego adres e-mail, o ile jest dostępny”.

Zdaniem rzecznika generalnego przepis ten nie nakłada obowiązku wskazywania numeru telefonicznego. Jego celem jest tak naprawdę umożliwienie szybkiego kontaktu. Jak sprzedawca to zrobi, to już jego sprawa. Wskazany w dyrektywie katalog środków porozumiewania się jest tylko przykładowy.


Pozostało jeszcze 69% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Komentarze (1)

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane