statystyki

Szybka oferta? Klient może skorzystać na pomyłce firmy

autor: Jakub Styczyński22.07.2018, 11:00
Zakupy przez internet

W odpowiedzi na pytania rzecznika sklep podkreślał swój specyficzny charakter działalności.źródło: ShutterStock

Prowadzę sklep internetowy, który proponuje konsumentom produkty w niskich cenach, ale w ograniczonej liczbie. Oferty ważne są tylko jeden dzień lub do wyczerpania zapasów. Niedawno przy sprzedaży doszło do pomyłki - mój pracownik wystawił dwa powiązane tematycznie artykuły na jednej aukcji. Błąd kosztowałby mój sklep zbyt wiele, więc postanowiłem wysłać konsumentowi tylko jedną sztukę. Czy to zgodne z przepisami?

Nie. Opisana przez czytelnika umowa zawarta przez internet powinna być respektowana. Trudno będzie bowiem przedsiębiorcy wykazać, że klient mógł zauważyć oczywisty błąd w sytuacji, gdy sklep prowadzi system sprzedaży w oparciu o atrakcyjne promocje oraz zasadę „kto pierwszy, ten lepszy”. Gdyby sprzedawca prowadził sklep internetowy w oparciu o zwykły model sprzedaży, prawdopodobnie mógłby uchylić się od zobowiązania, w którym klient mógł bez cienia wątpliwości zauważyć, że w ofercie sprzedawcy pojawił się rażący błąd.

Sklep: kupujący mógł się domyślić

Bardzo podobną sprawą zajmował się niedawno poznański miejski rzecznik konsumentów. Konsument nabył fotel dla gracza wraz z kierownicą do gry w bardzo atrakcyjnej cenie w sklepie wykorzystującym podobny model sprzedaży, jaki prowadzi czytelnik. Firma postanowiła wysłać klientowi jedynie fotel, tłumacząc się, że podczas tworzenia aukcji doszło do pomyłki. W ramach rekompensaty zaoferowano konsumentowi 20 zł rabatu na kolejne zamówienia. Ten jednak skierował sprawę do rzecznika konsumentów.


Pozostało 34% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Komentarze (1)

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane