statystyki

Mundial 2018: Handel skorzysta na piłkarskich mistrzostwach

autor: Adam Pawluć20.06.2018, 07:56; Aktualizacja: 20.06.2018, 08:13
Na fali futbolowych uniesień skorzysta branża piwowarska.

Na fali futbolowych uniesień skorzysta branża piwowarska.źródło: PAP
autor zdjęcia: YONHAP

Futbolowe zmagania napędzają sprzedaż piwa i artykułów spożywczych, telewizorów, telefonów, a nawet mieszkań. Tym mocniej, im lepiej pójdzie w Rosji naszym piłkarzom.

Jak wskazuje w komunikacie platforma aukcyjna eBay, przed mistrzostwami świata w piłce nożnej sprzedawcy w Europie (w tym w Polsce) wystawili ponad 850 tys. przedmiotów związanych z tym wydarzeniem, z czego większość, bo 600 tys., to akcesoria do kibicowania.

Największy polski portal aukcyjny Allegro również zauważył ruch związany ze sportem. – Obok produktów dla kibiców są to głównie telewizory – mówi DGP Michał Bonarowski z serwisu. Portal podaje, że w okresie poprzedzającym mundial Polacy kupowali nawet 2 tys. flag dziennie. – Zaobserwowaliśmy także wzrost na poziomie ok. 45 proc. wartościowo i 30 proc. ilościowo, jeśli chodzi o telewizory. Polacy coraz chętniej kupują duże odbiorniki: 50-calowe lub większe stanowią połowę sprzedaży – dodaje Bonarowski. MediaMarkt przygotował zniżki, dzięki którym klient może kupić odbiornik taniej o maksymalnie 1,3 tys. zł, natomiast Saturn dodaje do wybranych modeli karty podarunkowe o wartości do 1,5 tys. zł.


Pozostało 74% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
7,90 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane