statystyki

Pisula: Jabłkami nie podbijemy świata [WYWIAD]

autor: Bartek Godusławski13.06.2018, 07:51; Aktualizacja: 13.06.2018, 08:52
Tomasz Pisula, prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH)

Tomasz Pisula, prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH)źródło: Dziennik Gazeta Prawna

- Zarzucamy globalną sieć wsparcia dla rodzimych przedsiębiorców i promujemy markę „Made in Poland”. Są miejsca na świecie, gdzie jest popyt nie tylko na nasze owoce, ale i technologie - mówi w wywiadzie dla DGP Tomasz Pisula, prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH).

Co PAIH zrobiła ze 100 mln zł kapitału, który w ubiegłym roku dostała z budżetu państwa?

Staramy się te pieniądze jak najlepiej wydać. Zastrzyk finansowy związany był przede wszystkim z jednorazowymi kosztami otwierania naszych biur handlowych na świecie. Przejmujemy też od Ministerstwa Spraw Zagranicznych dużą nieruchomość w Londynie. Tamtejsza ambasada przez dziesięciolecia w celach konsularnych korzystała z pałacu, który po 1989 r. popadał w ruinę. Zamierzamy go wyremontować i zrobić z niego ekonomiczną ambasadę polskich firm w Londynie. Chcemy też zwolnić naszą siedzibę w Warszawie i przenieść się do centrum miasta.

Faktycznie czuć tutaj późny PRL.

Musimy mieć siedzibę, która będzie świadczyła o wiarygodności biznesowej Polski, gdzie będzie można zapraszać inwestorów zagranicznych, szefów globalnych korporacji. Bez trzeszczących podłóg i zapachu obiadu na korytarzach.


Pozostało 86% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
7,90 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane