Kto przyjdzie po influencerach i co mają wspólnego fioletowa krowa, czarne łabędzie i błękitne oceany – między innymi na te pytania odpowiedzą uczestnicy jedenastej edycji FORUM IAB Polska, które odbędzie się dniach 7-8 czerwca w Warszawie.

Tegoroczny temat Forum IAB „Świat pod napięciem. Nowy porządek w reklamie” to odpowiedź na globalne przemiany i wydarzenia, które mają wpływ na marketing – między innymi ostatnie wybory w USA pokazały, że łamanie schematów, dostosowywanie narracji do nastrojów społecznych i technologia bacznie śledząca każdy krok w przestrzeni digital mogą przynieść sukces, którego niewielu się spodziewało. W obliczu zmian oczekiwań i postaw konsumentów, rewolucji technologicznej, wyzwań organizacyjnych i kulturowych konieczna wydaje się więc dyskusja o tym, jak budować skuteczny marketing.

Samo Forum IAB 2017 ma w założeniu inspirować, pokazywać trendy i promować najlepsze praktyki w marketingu. - Konferencja służy rozwojowi branży online i promocji internetu jako narzędzia i sposobu na biznes. To tematy, które interesują już nie tylko ekspertów branży digital, ale też szefów marketingu czy rozwoju, wręcz prezesów firm – tłumaczy Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska. Na forum nie zabraknie też tematów gorących i kontrowersyjnych – coraz silniejszej konkurencji, rosnącej w siłę sztucznej inteligencji, korzyści i zagrożeń związanych z rozwojem technologii, zjawiska blokowania reklam czy bezpieczeństwa wizerunku marek w sieci.

Boty i sztuczna inteligencja

Forum zostało podzielone na trzy bloki. Pierwszy - konsument – będzie dotyczył modelowania zachowań, granic konsumpcjonizmu i wpływu kompromisu kulturowego na trendy rynkowe. Prelegenci spróbują odpowiedzieć na pytanie, co mówi Facebook o różnicach między generacjami i o odmiennych sposobach w korzystaniu z Internetu przez milenialsów i pokolenie X. - Na Forum IAB dużo mówimy o technologiach, czasem wręcz zachłystujemy się nowinkami. Nie można jednak zapomnieć, że służą jednemu: lepszej, czyli skuteczniejszej komunikacji z konsumentami. Oni też się zmieniają, różne pokolenia to różne sposoby korzystania z mediów, a niszowe kanały stają się masowe. Warto sprawdzić czy to, co nam się wydaje to nadal prawda. Gwarantuję, możemy się zdziwić – mówi Jacek Karolak, dyrektor strategii K2, członek Rady Programowej Forum.

W drugim bloku, poświęconym komunikacji, eksperci opowiedzą o aktualnych trendach, w tym rzeczywistości rozszerzonej, botach, sztucznej inteligencji i sterowaniu głosowym. - Chcemy dowiedzieć się, czy superszczegółowa fragmentaryzacja grupy odbiorców jest właściwą drogą dotarcia do nich. Co zrobić, by złapać ich uwagę tu i teraz - w czasie, kiedy przeskakują z jednego urządzenia na drugie. Albo jak pobudzić konsumentów do działania i czy warto grać na emocjach wykorzystując tak popularne dziś zjawisko postprawdy – wyjaśnia Grzegorz Krzemień, prezes GoldenSubmarine, członek Rady Programowej Forum. Dlatego w tej części ważne miejsce zajmie sposób wykorzystania content marketingu i problem narzędzi służących skutecznej komunikacji.

Cyfrowe czasy to także nowe wyzwania dla firm. - Coraz częściej zarówno komunikacja jak i konsumenci są już w pełni „cyfrowi”, a same organizacje pozostają w tyle. Narzędzia, technologie, procesy, kultura czy struktura organizacyjna, sposób pracy i role nie przystają do nowoczesnej teraźniejszości. Podczas Forum IAB chcemy pokazać, jak polskie firmy adaptują się do nowego, wspaniałego świata – mówi Michał Kreczmar, dyrektor w zespole cyfrowej transformacji PwC Polska, członek Rady Programowej Forum. Dlatego w trzecim bloku prelegenci zajmą się organizacją, a więc między innymi pomocowymi modelami biznesowymi i modelami współpracy agencji z klientem w realiach digital, a także rolą agencji kreatywnych w biznesie przyszłości oraz zagadnieniem digital hubs jako odpowiedzią na rosnące potrzeby biznesu cyfrowego.