statystyki

Szkocka, irlandzka, a teraz także polska. Rośnie moda na whisky

autor: Patrycja Otto20.04.2017, 07:40; Aktualizacja: 20.04.2017, 08:16
Zdecydowana większość sprzedawanej w kraju whisky pochodzi z importu.

Zdecydowana większość sprzedawanej w kraju whisky pochodzi z importu.

Kolejni producenci chcą skorzystać na rosnącej modzie na whisky. J.A. Baczewski to trzecia marka wprowadzona w tym roku do sprzedaży.

Producentów do uruchomienia produkcji zachęcają utrzymujące się od kilku lat dwucyfrowe wzrosty sprzedaży whisky. W ubiegłym roku Polacy kupili jej ponad 24 mln litrów, o jedną trzecią więcej niż w 2013 r.

– Najważniejsze dla promocji są festiwale whisky organizowane w naszym kraju od 2014 r. Popularność zwiększają też powstające kluby miłośników whisky, specjalistyczne sklepy czy dobrze wyposażone w ten trunek bary – wyjaśnia Jarosław Buss, właściciel sklepów Ballantines, a także juror zawodów World Whiskies Awards.

Ale nie tylko. Dzięki dyskontom najtańsza whisky blended, czyli zmieszana z kilku rodzajów whisky słodowej ze zbożową, kosztuje dziś niewiele więcej niż średniej klasy wódka, czyli ok. 40 zł za butelkę 0,7 litra.


Pozostało 71% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
7,90 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane