statystyki

Jak po małpkę, to do sklepu osiedlowego. Rośnie sprzedaż alkoholu w małych butelkach

autor: Patrycja Otto01.09.2016, 07:52; Aktualizacja: 01.09.2016, 09:59
Butelki 0,1 i 0,2 l stały się handlowym hitem. Dziś stanowią 27 proc. rynku mocnych alkoholi. Ich udział zwiększył się od czasu podwyżki akcyzy, czyli od początku 2014 r., o 6 pkt proc., co przyczyniło się do znaczącej zmiany w handlu alkoholem – małe sklepy zaczynają odbierać klientów swojej największej konkurencji.

Butelki 0,1 i 0,2 l stały się handlowym hitem. Dziś stanowią 27 proc. rynku mocnych alkoholi. Ich udział zwiększył się od czasu podwyżki akcyzy, czyli od początku 2014 r., o 6 pkt proc., co przyczyniło się do znaczącej zmiany w handlu alkoholem – małe sklepy zaczynają odbierać klientów swojej największej konkurencji.źródło: ShutterStock

Drobny handel odbudowuje swoją pozycję na rynku mocnych alkoholi.

Reklama


Butelki 0,1 i 0,2 l stały się handlowym hitem. Dziś stanowią 27 proc. rynku mocnych alkoholi. Ich udział zwiększył się od czasu podwyżki akcyzy, czyli od początku 2014 r., o 6 pkt proc., co przyczyniło się do znaczącej zmiany w handlu alkoholem – małe sklepy zaczynają odbierać klientów swojej największej konkurencji. Od stycznia do lipca tego roku w małych sklepach kupiliśmy o 4,6 proc. więcej trunków niż przed rokiem, podczas gdy jeszcze niedawno tego rodzaju placówki borykały się ze spadkami sprzedaży podobnego rzędu. W tym samym czasie sprzedaż mocnych alkoholi w dyskontach i hipermarketach zmalała odpowiednio o 0,4 i 0,6 proc.

W dużej mierze to zasługa producentów. Sukcesywnie rozbudowują kategorię tzw. małpek o nowe marki i zadbali o ekspozycję tego rodzaju produktów. – Wprowadziliśmy do małych sklepów 21 tys. lodówek na małe pojemności alkoholi i poprawiliśmy współpracę z odbiorcami. Szacujemy, że na koniec roku będziemy docierali bezpośrednio do niemal 35 tys., czyli 55 proc. małych sklepów w kraju – wylicza Krzysztof Kouyoumdjian, dyrektor ds. relacji zewnętrznych w CEDC, firmie, która jest liderem branży w sprzedaży w małych sklepach z udziałem na poziomie 40 proc. – W efekcie dynamika sprzedaży naszych produktów była w tym roku niemal dwukrotnie większa niż całego kanału tradycyjnego – dodaje.

Rynek napojów spirytusowych

Rynek napojów spirytusowych

źródło: Dziennik Gazeta Prawna


Pozostało jeszcze 28% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Komentarze (2)

  • Małpki zawsze były Hitem.....(2016-09-01 11:24) Zgłoś naruszenie 10

    Niektórym ręce się tak rano trzęsą....... Rano w moim sklepiku przy przystanku słyszę codziennie taki tekst - Bilecik na autobusik i Małpeczkę proszę....

    Odpowiedz
  • lolo(2016-09-01 09:37) Zgłoś naruszenie 00

    Czekam na komentarz o 500+

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane

Reklama