statystyki

Sklepy na 500-złotowym dopingu. Rządowy program ratuje handel

autor: Patrycja Otto10.08.2016, 07:37; Aktualizacja: 10.08.2016, 08:25
500+ pieniądze

Zdaniem analityków zadziałał rządowy program 500 plus. Szczególnie w przypadku salonów meblarskich i z oświetleniem.źródło: ShutterStock

Dwie branże bronią się przed trendem spadkowym: salony meblowe oraz ze sprzętem RTV, AGD i komputerowym.

Reklama


Placówek specjalizujących się w tego rodzaju produktach przybyło po raz pierwszy od 2009 r. Liczba salonów meblarskich i z oświetleniem w pierwszym półroczu zwiększyła się o 21, ze sprzętem RTV, AGD i IT – o 39 – wynika z danych opracowanych dla DGP przez Bisnode Polska. W latach ubiegłych przybywało raczej sklepów alkoholowych, rybnych czy piekarniczo-ciastkarskich, co było związane z postępującą specjalizacją.

Zdaniem analityków zadziałał rządowy program 500 plus. Szczególnie w przypadku salonów meblarskich i z oświetleniem. – Z moich informacji wynika, że wprowadzenie programu przyczyniło się do wzrostu zainteresowania wyposażeniem do pokojów dziecięcych. Spodziewamy się jednak, że w kolejnych miesiącach przeniesie się ono również na inne kategorie mebli – wyjaśnia Tomasz Wiktorski, właściciel firmy badawczej B+R Studio, ekspert Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Producentów Mebli. Dlatego, jak dodaje, branża oczekuje, że na koniec tego roku wartość sprzedaży na rynku może przekroczyć 5,6 mld zł. – Nasze prognozy zrobione zanim został ogłoszony program 500 plus, mówiły o 5,2 mld zł sprzedaży w 2016 r. Oczekiwaliśmy tym samym, że rynek pozostanie na poziomie zbliżonym do 2015 r., kiedy sprzedaż wyniosła 5,18 mld zł – podkreśla Tomasz Wiktorski.

Większy ruch w tych branżach potwierdzają też publikowane przez GUS dane o sprzedaży detalicznej. W I półroczu w sektorze meblowym i AGD/RTV była ona wyższa o 9,3 proc. O poprawie koniunktury mówią też sieci, które w związku z tym podejmują decyzje o nowych otwarciach. Media Ekspert uruchomił już 30 nowych salonów, Komputronik wzbogacił się w I półroczu o 16 placówek. – Plan na drugie półrocze jest podobny. Najdynamiczniej rośnie sprzedaż urządzeń RTV i AGD. Klienci nie tylko wymieniają stare urządzenia na nowe, lecz także dokupują zupełnie nowe sprzęty. Coraz chętniej sięgają po te ze średniej półki cenowej – informuje Joanna Tobiszowska, dyrektor marketingu Komputronika.

Wyznacznikiem sukcesu staje się też postawienie na bardziej wyszukany i wysmakowany design produktów niż tych dostępnych w dużych sieciach handlowych. – To nowy trend, który mocno akcentuje się na rynku. Do tego dochodzi jeszcze wysoka jakość produktów – tłumaczy Tomasz Starzyk, analityk Bisnode Polska.


Pozostało jeszcze 39% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zarejestruj się i uzyskaj darmowy dostęp do artykułów na temat programu "Rodzina 500+"

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane

Reklama