statystyki

Banku, nie bądź Kodakiem…

30.06.2016, 07:44; Aktualizacja: 30.06.2016, 10:11

Dane zebrane w ramach rankingu „Gwiazdy Bankowości 2015” jeszcze raz potwierdziły, że polski sektor bankowy jest bardzo konkurencyjny, a zacięta walka o klienta toczona przez banki nabiera coraz większej siły. W 2015 r. na każdych trzech nowo pozyskanych klientów przypadało aż dwóch odchodzących, więc per saldo liczba obsługiwanych osób rosła w umiarkowanym tempie. Dla porównania rok wcześniej na każdych trzech nowo pozyskanych klientów przypadało „tylko” 1,5 odchodzących. Co to właściwie oznacza? Jakie są tego przyczyny?

Reklama


Zdajemy sobie sprawę, że otoczenie bankowe w Polsce jest niezwykle wymagające, coraz bardziej skomplikowane regulacje, długotrwałe środowisko rekordowo niskich stóp procentowych, rosnące opłaty BFG, podatek bankowy, tykająca „bomba zegarowa” kredytów hipotecznych denominowanych we franku szwajcarskim to tylko niektóre czynniki powodujące, że żaden bank nie chce zejść z pola bitwy o pozyskanie nowego klienta. „Walka” trwa w najlepsze, banki wydają ogromne pieniądze na działania marketingowe i  promocyjne, pomimo rosnących kosztów przy relatywnie płaskich przychodach, co skutkuje ogromną presją na wyniki końcowe.

Niestety, duża część banków skupia uwagę na jednym aspekcie biznesu – pozyskiwaniu nowych klientów, przez co często zaniedbuje swoje najcenniejsze aktywo – czyli tych klientów, których już ma. Naszym zdaniem dziś bankowcy nie dostarczają produktu czy procesu na warunkach, które skutecznie zniechęciłyby klienta do przejścia do konkurencji. Z pewnością jest grupa osób, których banki nie chcą „zatrzymać” ze względu na brak odpowiedniej oferty i ogólne niedopasowanie, ale większość tzw. skoczków to klienci dobrej jakości.


Pozostało jeszcze 74% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecane

Reklama