statystyki

Wirtualne biura też stosują kruczki w umowach. Jak wybrać odpowiednią firmę?

autor: Jakub Styczyński18.12.2015, 07:00
Szybki internet może teraz dotrzeć nawet do małych miejscowości

Na świecie tego typu usługi są znane już od ponad 20 lat, u nas stały się popularne w ostatnich latach.źródło: Materiały Prasowe

Rośnie zainteresowanie usługami wirtualnych biur. Chodzi o firmy, które w zamian za odpowiednią opłatę oferują klientom dostęp do adresu w prestiżowej lokalizacji i wspomagają ich lub wręcz wyręczają w prowadzeniu biura. Dzięki temu przedsiębiorcy mogą zmniejszyć koszty, unikając m.in. samodzielnego wynajmowania powierzchni biurowej.

Reklama


O tym, że coraz więcej polskich przedsiębiorców decyduje się na korzystanie z wirtualnych biur, świadczy też rosnąca liczba podmiotów oferujących usługę. Szacuje się, że w Polsce jest ich nawet ok. 400 (w samej Warszawie ok. 20–30). – W ciągu ostatnich kilku lat nastąpił wręcz wysyp wirtualnych biur – mówi Piotr Proczek z wirtualnego biura Cube Centre.

Na świecie tego typu usługi są znane już od ponad 20 lat, u nas stały się popularne w ostatnich latach.

Dziś o tym, czym należy się kierować, dokonując wyboru wirtualnego biura, oraz na jakie zapisy zwrócić uwagę przy podpisywaniu umowy. Dodatkowo próbujemy odpowiedzieć na pytanie, czy uruchomienie działalności polegającej na świadczeniu usług virtual office może być dobrym pomysłem na biznes.

Czym się kierować, wybierając ofertę

Ważna jest nie tylko prestiżowa lokalizacja. Trzeba zwrócić uwagę, co proponowane jest w ramach standardowego pakietu usług, a także na zaplecze lokalowe i zakres oferty dodatkowej

Wielu ekspertów, zwolenników korzystania z wirtualnych biur, poleca wykorzystanie z ich usług w początkowym okresie działalności firmy.

Podnoszą argument, że ze statystyk GUS wynika, iż w ciągu pierwszych dwóch lat około dwie trzecie spośród nowo założonych firm likwiduje działalność lub ogłasza upadłość. A skoro tak – to warto zmienić utartą filozofię działania i zadbać, żeby fundusze zgromadzone na rozpoczęcie działalności były wydawane rozsądnie. Argumentują, że zamiast inwestować je w wynajem czy wręcz zakup nieruchomości na biuro – lepiej przeznaczyć je na inne, ważniejsze z punktu widzenia powodzenia przedsięwzięcia cele.

Kto korzysta

Marcin Jaskuła, dyrektor generalny Sino-Pol Group, twierdzi, że z wirtualnych biur w Polsce najczęściej korzystają firmy konsultingowe, handlowe, wolni strzelcy oraz przede wszystkim obcokrajowcy chcący zarejestrować w Polsce spółkę i prowadzić działalność biznesową. Nieco innego zdania jest Hadley Dean, dyrektor zarządzający Compass Office. – Z usługi najczęściej korzystają ludzie z własnym biznesem. Częściej od start-upów są to małe firmy (ok. 3–4 pracowników), które chcą mieć siedzibę w centrum. Zamiast skupiać się na płaceniu za prąd, wolą skupić się na klientach i pod koniec miesiąca otrzymać jeden zbiorczy rachunek. Z kolei Paweł Makowiecki z Wirtualnego Biura Warszawska 6 w Białymstoku uważa, że najchętniej korzystają z niego firmy związane z IT, internetem i nowymi technologiami. Mówi, że na początku sam kiedyś korzystał z takiej usługi. Spodobała mu się prosta i kompleksowa obsługa. Na tyle, że sam zaczął ją oferować.

Lokalizacja

Najchętniej są wybierane te wirtualne biura, które udostępniają klientom prestiżowy adres siedziby, co znacznie podnosi rangę i wizerunek marketingowy firmy. Przedsiębiorca może umieszczać adres biura na wizytówkach, stronach internetowych lub w materiałach promocyjnych. Atrakcyjna lokalizacja siedziby robi dobre wrażenie na kontrahentach.

Wirtualne biuro jest również dobrą propozycja dla tych firm, które planują ekspansję zagraniczną. Eksperci przekonują, że wynajęcie wirtualnego biura jest jednym z pierwszych kroków, które powinno się podjąć w momencie wchodzenia na zagraniczny rynek. Pozwoli to szybko wytworzyć renomę firmy przedsiębiorcy, która natychmiast znajdzie się w centrum biznesowym danego miasta.

Ale nie tylko prestiżowy adres jest ważny. Przedsiębiorca powinien wybrać biuro, które przedstawia jasne zasady współpracy i oferuje wiele usług dodatkowych bez większych ograniczeń. Niezwykle istotne jest to, czy wirtualne biuro zapewnia sale konferencyjne, w których przedsiębiorca może się spotkać z kontrahentami lub przeprowadzić szkolenie dla pracowników.


Pozostało jeszcze 81% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Komentarze (1)

  • aix(2017-04-05 19:18) Zgłoś naruszenie 00

    ja od prawie roku mam adres w wirtualnym biurze (perfect trade na lindleya w warszawie) i bardzo sobie takie rozwiązanie chwalę, o wiele lepsze niż publicznie udostępniony adres mieszkania. no chyba, że ktoś ma biuro z prawdziwego zdarzenia, to wtedy inna sprawa.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane

Reklama