To jeden ze scenariuszy analizowanych podczas rozmów przedstawicieli o2 z osobami reprezentującymi fundusze – twierdzą nasze źródła. Żadne rozmowy nie zostały jednak na razie sfinalizowane.

Według naszych rozmówców o2 nie stać, by samodzielnie przejąć większą Wirtualną Polską. Jej właściciel oczekuje, że uda mu się sprzedać portal za 400–500 mln zł. – Jednak żaden fundusz samodzielnie nie wejdzie teraz w portal horyzontalny, bo to trudny biznes. Potrzebny jest ktoś, kto go rozumie, wie, jak go rozwijać i będzie miał na to pomysł. O2 wydaje się naturalnym partnerem – wskazuje DGP przedstawiciel jednego z funduszy private equity, zastrzegając anonimowość.

Takie połączenie oznaczałoby powstanie nowego lidera rynku internetowego.

O2 kontra Wirtualna Polska

O2 kontra Wirtualna Polska

źródło: Dziennik Gazeta Prawna

– Na pierwszy rzut oka koncepcja wydaje się interesująca, ale jest wiele znaków zapytania. Największy to oczekiwany wzrost przychodów przy ciągle słabnącym rynku reklamowym. Portale nie są i niewiele wskazuje, aby miały być najszybciej rosnącym segmentem. Chyba że o2 ma nowy pomysł na ten biznes – zastanawia się Łukasz Wachełko, wiceszef działu analiz Investors.

– Nie komentujemy spekulacji – ucina Jacek Świderski, prezes i współzałożyciel Grupy o2.

Oprócz o2, wśród branżowych podmiotów mogących być zainteresowanych kupnem WP wymienia się m.in. Bauera (ma już portal Interia.pl) oraz Agorę (właściciel Gazeta.pl). Transakcji przygląda się także grupa Zygmunta Solorza-Żaka oraz Ringier Axel Spriger Polska (choć ten ostatni nie jest wskazywany jako potencjalny kupiec ze względu na niedawne przejęcie Onetu).

Doradcy szukają również kupców wśród podmiotów zagranicznych, ale – jak wynika z naszych informacji – proces sprzedaży WP jest wciąż na wczesnym etapie.