To już pewne! Abonenci n-ki i Cyfry+, którzy nadal chcą korzystać z usług swojego operatora, będą zmuszeni do przejścia na ofertę nC+. Automatyczna migracja ma nastąpić 1 maja. Od kilku dni operator wysyła do klientów listy, których treść można określić jednym słowem: Skandal!

Wybierzesz naszą ofertę albo my wybierzmy ją za ciebie – przed takim wyborem stawia swoich klientów nC+. W otrzymywanych listach klienci są informowani o konieczności przejścia na ofertę nowego operatora. Zazwyczaj taka przeprowadzka wiąże się z wyższą ceną abonamentu.

„Okazało się iż operator MA W NOSIE SWOJE ZOBOWIĄZANIE i umowę i jednostronnie w ciągu miesiąca zmienia jej warunki. W moim przypadku za gorsza ofertę mam płacić 179zł zamiast 149zł” – pisze jeden z użytkowników forum serwisu spidersweb.pl.

Co w przypadku, gdy klient nie zdecyduje się dobrowolnie na przeprowadzkę? nC+ zrobi to za niego. Brak reakcji klienta na wysłany przez operatora list do 19 kwietnia 203 roku będzie skutkować automatycznym przedłużeniem umowy o 18 miesięcy – oczywiście na gorszych niż dotychczas warunkach.

Oprócz kija, jest również marchewka. Dotychczasowi abonenci obydwu platform otrzymają darmową paczkę Canal+ w okresie od 5 do 30 kwietnia. Sęk w tym, że po zakończeniu promocji zostaną z droższym abonamentem, gorszą ofertą i brakiem dostępu do kanałów premium.

Ostatnie działania nC+ śmiało można określić mianem marketingowego strzału w stopę. Operator już kilkakrotnie informował, że nie ma zamiaru ulegać krytyce klientów i nie zmieni swojej oferty. Na oficjalnym profilu nC+ w serwisie Facebook krytyczne opinie i komentarze kwitowane są milczeniem lub wymijającymi odpowiedziami. Marketingowcy platformy twierdzą, że chcą przeczekać tę medialną burzę. Problem polega na tym, że nC+ robi na razie wszystko, aby jeszcze bardziej ją podsycić.

nC+ powstała w wyniku połączenia Cyfry+ oraz platformy ‘n’. 51% udziałów w nowopowstałej spółce posiada grupa Canal +, właścicielem 32% jest TVN, a 17% zachowała spółka UPC Polska. W 2012 roku telewizja ‘n’ miała ponad 1 milion abonentów, podczas gdy z usług Cyfry+ korzystało około 1,5 miliona klientów.