Pragma Inkaso, która zajmuje się windykacją, wniosek do wałbrzyskiego sądu złożyła w imieniu wierzyciela firmy RM Logistic z Płońska - jednego z podwykonawców DSS.

"Od kilku tygodni toczyły się rozmowy z DSS, jednak nie usłyszeliśmy konstruktywnej propozycji spłaty ani wskazania, z jakich źródeł ma pochodzić. Kwota, jaką winny jest DSS to 4,1 mln zł" - przekazał Boduszek.

DSS zamiast Chińczyków,  czyli zamienił stryjek na kijek...

Dolnośląskie Surowce Skalne wraz z Boegl&Krysl budują odcinek C autostrady A2 między Strykowem a Konotopą. Konsorcjum tych firm zastąpiło chińską spółkę Covec, która miała wybudować A2.

Jak napisano w komunikacie przesłanym PAP, miejsce złożenia wniosku o upadłość likwidacyjną nie jest przypadkowe. "Wynika z położenia geograficznego głównego zakładu dłużnika - Kopalni Piława Górna.

DSS jest zadłużone na 330 mln zł

Mimo że władze spółki nie przewidują dalszego wzrostu zadłużenia w najbliższym czasie, na koniec 2011 roku zadłużenie netto DSS wyniosło już ponad 330 mln zł. Z tego powodu, spółka zajmująca się masowym transportem materiałów sypkich na potrzeby dużych inwestycji postanowiła wstąpić na drogę sądową w celu odzyskania swoich należności" - napisano.

Jak podkreśla cytowany w komunikacie wiceprezes Pragma Inkaso Jakub Holewa, w związku z narastającym zadłużeniem i brakiem widoków na spłatę zaległych zobowiązań, została podjęta decyzja wspólnie z ich klientem o rozpoczęciu działań na drodze sądowej. Pragma Inkaso nie wyklucza również przejęcia kolejnych wierzytelności.

GDDKiA uspokaja

Rzeczniczka Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Urszula Nelken powiedziała PAP, że spółka DSS zapewniła w zeszłym tygodniu przedstawicieli Dyrekcji, że jest w trakcie negocjacji ze swoimi podwykonawcami. "Na spotkaniu w zeszłym tygodniu DSS udzielał informacji, jak wnioski o upadłość spółki wpłynie na realizację kontraktu na A2. DSS poinformował wówczas, że z częścią podwykonawców podpisał już ugody, w których wyniku wnioski te mają zostać wycofane, a z częścią prowadzi negocjacje wartości kontraktów. Rozumiem więc, że trwa pewien proces, w wyniku którego DSS porozumie się ostatecznie ze wszystkimi wykonawcami i wszystkie wnioski zostaną wycofane" - powiedziała rzeczniczka.

Wierzyciele chcą zabezpieczyć majątek firmy

"W obecnej sytuacji DSS S.A. w interesie wierzycieli jest zabezpieczenie majątku spółki i objęcie nad nią kontroli przez wyznaczonego przez Sąd Tymczasowego Nadzorcę Sądowego. Wobec sporego majątku trwałego DSS S.A. oraz zaprzestania przez nią spłaty wymagalnych zobowiązań upadłość likwidacyjna może okazać się najbardziej skutecznym trybem odzyskania przez wierzycieli ich należności" - zaznaczył Holewa.

W połowie lutego przedstawiciele spółki poinformowali na konferencji prasowej, że kontrakt na budowę odcinka A2 jest wykonany w 45 proc. Spółka oczekuje, że będzie on przejezdny do końca maja 2012 r. DSS poinformowało wówczas, że w ciągu najbliższych tygodni poda wstępne wyniki finansowe za 2011 rok. W tym czasie prawdopodobnie opublikuje także strategię, w której odniesie się m.in. do zadłużenia grupy i planów rozwoju. Nie bez znaczenia dla wyników będzie właśnie budowa A2.