„Koncentrujemy się na innowacjach w LePadach i LePhone’ach, ponieważ te produkty będą dominować na przyszłym rynku” – powiedział prezes chińskiego koncernu Liu Chuanzhi w wywiadzie udzielonym podczas Światowego Forum Ekonomicznego w Davos – „Kto przegra w tej bitwie zostanie wykreślony z historii branży”.

Lenovo, producent laptopów Thinkpad, zamierza zróżnicować swoją ofertę w celu zwiększenia zysków. W maju zeszłego roku firma rozpoczęła sprzedaż LePhone’ów na chińskim rynku, a pod koniec tego kwartału planuje  wprowadzić do sprzedaży swój tablet, LePad. IPhone jest obecnie najlepiej sprzedającym się produktem Apple, przypadło na niego w zeszłym roku finansowym 39 proc. przychodów spółki.

Wprowadzony dopiero w kwietniu zeszłego roku iPad zapewnił amerykańskiej firmie 17 proc. przychodów.„Historia dowodzi, że jesteśmy dobrzy w ścigani liderów rynku. I chociaż Apple zdobył już znaczny udział w chińskim rynku, jeszcze nie zajął pozycji bezspornego lidera. Na naszą korzyść przemawia lepsza znajomość rynku” – mówił prezes Liu.

Według firmy konsultacyjnej BDA China najlepiej sprzedającym się smartphonem w Chinach jest iPhone Apple’a; w pierwszym półroczu 2010 roku na rynek trafiło 900 tys. egzemplarzy telefonu. W tym kwartale koncern rozpocznie w Chinach sprzedaż iPadów w wersji 3G – podał dziennik „Shanghai Daily”.Lenovo aż 98 proc. przychodów w 2009 roku miało ze sprzedaży komputerów osobistych  i mniej niż 1 proc. ze sprzedaży telefonów komórkowych.

Udział koncernu na globalnym rynku pecetów wzrósł do 10 proc. w okresie  dziewięciu miesięcy zeszłego roku, a firma zajmuje czwarte miejsce na świecie po koncernach Hewlett Packard, Acer i Dell.