statystyki

Zmienia się moda na zakupy, firmy upadają

autor: Patrycja Otto08.01.2018, 07:56; Aktualizacja: 08.01.2018, 09:22
sklep, market, hipermarket, zakupy, handel

Za sprawą inflacji odżyła wojna cenowa, co ogranicza marże handlowców.źródło: ShutterStock

Tak źle nie było od co najmniej ośmiu lat. W minionym roku upadło ponad 200 firm – głównie hurtowników.

Reklama


Liczba bankructw rośnie drugi rok z rzędu. W 2017 r. o ponad 14 proc. rok do roku, a w 2016 r. o 12 proc. – wynika z danych Coface.

Lawina upadłości w branży handlowej zdaniem ekspertów dopiero się rozpędza.

– To konsekwencja konsolidacji, która nasiliła się w ostatnich dwóch latach i z każdym rokiem będzie postępować – uważa Jarosław Frontczak, analityk handlu detalicznego w firmie PMR. Świadczy o tym poprawa finansów największych graczy i coraz większe kłopoty mniejszych firm. Przykład z ostatnich dni to wyniki Stokrotki, która pochwaliła się przychodami 2,518 mld zł w ubiegłym roku (o 8,4 proc. więcej niż w 2016 r.). A z drugiej strony Piotr i Paweł przyznał oficjalnie, że szuka inwestora, który przejmie pakiet większościowy spółki i wzmocni jej potencjał finansowy.


Pozostało jeszcze 76% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane

Reklama