statystyki

Księgowi w franczyzowej sieci

autor: Patrycja Otto27.10.2016, 07:27; Aktualizacja: 27.10.2016, 08:49
80 klientów obsługuje przeciętne biuro księgowe

80 klientów obsługuje przeciętne biuro księgoweźródło: ShutterStock

Szykuje się walka na rynku prowadzenia ksiąg rachunkowych. Coraz więcej graczy przymierza się do jego konsolidacji

Tax Care, spółka z Grupy Idea Banku, zapowiada, że do 2020 r. chce mieć pod swoimi skrzydłami 1 tys. placówek, czyli ponadtrzykrotnie więcej niż obecnie. W tym celu wchodzi we franczyzę. Dzięki nowemu modelowi chce przyłączyć do sieci 300 biur księgowych. Oprócz tego nadal zamierza nawiązywać współpracę na zasadzie partnerstwa z biurami istniejącymi na rynku.

– Interesują nas biura średniej wielkości, mające po 100–150 klientów, prowadzące działalność w miastach powiatowych. Dzięki nim chcemy wejść z naszą ofertą księgową do mniejszych miejscowości, gdzie nie jesteśmy obecni – wyjaśnia prezes Tax Care Adam Głos. Plan jest ambitny. Jak wynika z danych Profit System, doradcy specjalizującego się w rynku franczyzowym, sieć Tanie Rachunki, rozwijająca się w ramach franczyzy od około dwóch lat, zjednoczyła pod swoim logo 55 biur. Drugi z graczy – istniejący na tym rynku również dwa lata Tax Safe – ma ich tylko siedem.

– Przekonanie właścicieli biur do wchodzenia w szeregi sieci nie jest łatwe. Nie wiedzą, na czym polega prowadzenie biznesu na licencji, przez co obawiają się rozpoczynać współpracę – komentuje Daniel Gawryczuk ze spółki Tax Safe. Szczególnie że wiąże się to dla nich z dodatkowymi opłatami. W przypadku Tax Care biorca licencji płaci od 600 do 1300 zł miesięcznie. W Tanich Rachunkach comiesięczna opłata sięga 5 proc. obrotu, ale tylko uzyskiwanego od nowo zdobytych klientów.

Największe wymagania stawia ewentualnym partnerom Tax Safe. Wymaga bowiem opłaty za udostępnienie know-how na poziomie 9 tys. zł, marketingowej rzędu 100 zł miesięcznie i franczyzowej, która wynosi 200 zł miesięcznie. – Mamy świadomość, że nasze wymogi mogą być dla wielu biur zaporowe. Dlatego zastanawiamy się nad obniżeniem opłaty licencyjnej – zapowiada Daniel Gawryczuk i zapewnia, że nie ma to nic wspólnego z pojawieniem się nowego gracza na rynku.


Pozostało 69% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane