Sprzedawcy mimo wprowadzenia nowych przepisów nie zamierzają zamykać biznesu prowadzonego za pośrednictwem internetu. Pomogą im w tym raje podatkowe.
Najpóźniej we wrześniu zacznie obowiązywać ustawa dostosowująca polskie przepisy do dyrektywy tytoniowej UE. Z obrotu mają zniknąć mentole, a opakowania przybiorą nieatrakcyjny wygląd. Ale najwięcej emocji budzi zakaz sprzedaży papierosów na odległość, obejmujący też sprzedaż transgraniczną.
Tymczasem internet to coraz popularniejszy kanał dystrybucji, zwłaszcza na rynku e-papierosów. Według eSmoking Association udział e-handlu w ich sprzedaży sięga 8 proc. Przedsiębiorcy zaczynają szukać rozwiązań, które pozwolą przetrwać w nowej rzeczywistości. Przykładem może być obwieszczenie firmy Champion Polska, w którym zapewnia ona, że jej e-sklep będzie działać dalej niezależnie od obowiązującego w Polsce prawa. – Sprzedaliśmy internetowy biznes firmie Admiral Technology Ltd, zarejestrowanej na Seszelach. Nasze produkty będziemy wysyłać do magazynów nowego właściciela – wyjaśnia Krzysztof Rydzewski z Champion Polska.