"Podjęliśmy decyzję, aby nie budować bankowości mobilnej dla klientów Banku Pocztowego. Chcemy stworzyć nową markę, aby uzupełnić grupę docelową o młodszych klientów. Musimy uzupełnić nasz model biznesowy o projekt mobilny, bo inaczej za kilka lat wypadniemy z rynku. Na przełomie pierwszego i drugiego półrocza chcemy wystartować z nim" - powiedział Midera podczas konferencji prasowej.
Dodał, że w strukturze klientów Banku Pocztowego dominują klienci w wieku ok. 60 lat, zaś z grona prawie 1,5 mln klientów zaledwie ok. 200 tys. korzysta z bankowości internetowej.
enveloBank połączy usługi pocztowo-kurierskie z bankowo-ubezpieczeniowymi w mobilnym serwisie transakcyjnym. Bank zaoferuje nowe produkty oraz usługi płatnicze i cyfrowe, które będą jednym z motorów akwizycji klientów.
"Envelo to platforma cyfrowa, rozbudowywana przez Pocztę Polską. Chcemy wykorzystać ruch klientów Poczty Polskiej i przenieść świat płatności za rachunki do świata mobilnego. enveloBank to także integracja z usługą kurierską. Naszym celem jest, aby aktywni klienci enveloBanku nie płacili za kuriera" - powiedział Midera.
Prezes poinformował, że bank planuje kampanię promocyjną nowej marki w IV kwartale przyszłego roku i liczy na jej przełożenie na silny wzrost liczby klientów w kolejnych kwartałach.
Midera nie ujawnił, jaką kwotę bank przeznaczy na nowy projekt, ale podkreślił, że kwota ta jest już uwzględniona w budżecie na przyszły rok.
"Parametry tego projektu nie odbiegają od podobnych mobilnych projektów. To część planu finansowego, który przyjęliśmy 2 tygodnie temu. Tego typu projekty zakładają pozyskiwanie dziennie między 300 a 600 klientów. Chcielibyśmy do takiego poziomu kilkuset klientów dziennie dojść" - powiedział Midera.
Bank Pocztowy świadczy usługi finansowe w urzędach pocztowych i własnych oddziałach w całym kraju. Powstał w 1990 roku w Bydgoszczy.