Podczas targów, które rozpoczęły się dziś w Pałacu Kultury i Nauki, partnerów do współpracy poszukiwać będzie aż 150 firm. To o 30 więcej niż w roku ubiegłym.
Największy apetyt na nowych partnerów biznesowych mają franczyzowe sieci gastronomiczne, w tym lodziarnie oraz pizzerie. Poszukiwać ich będą też przedstawiciele banków, sieci spożywczych, salonów urody oraz popularnych marek odzieżowych. Swoją ofertę przedstawi także wiele nowych sieci. Z Polski będzie to np. Setka Bar nawiązujący stylem do czasów PRL czy Sushi To Go. Nowe sieci pochodzą też z USA, Ukrainy, Chorwacji i Portugalii. Głównym atutem imprezy będzie więc możliwość bezpośredniego spotkania się z przyszłymi partnerami biznesowymi. Przez trzy dni przedsiębiorcy mają okazję przeprowadzić dziesiątki rozmów, na podstawie których zdecydują o wyborze partnerów biznesowych.
W podjęciu decyzji pomoże udział w szkoleniach, które przygotowano dla kandydatów na franczyzobiorców. Forum rozpocznie wykład na temat zasad współpracy we franczyzie. W kolejnym specjaliści podzielą się ze słuchaczami wiedzą o tym, jak zweryfikować ofertę franczyzową, i powiedzą, jakie cechy powinni mieć idealni kandydaci na franczyzobiorcę i franczyzodawcę, aby współpraca układała się pomyślnie, a biznes przynosił zyski obu stronom. Okazją do wyboru dobrego systemu franczyzowego będą prezentacje firm, które aktualnie prowadzą kampanię pozyskiwania franczyzobiorców, m.in. Energi, Chaty Polskiej, Capital Realty czy Sovrany. Będzie wtedy mowa o tym, czym się kierować przy wyborze pomysłu na biznes, ile można na nim zarobić. Gościem specjalnym Forum Szkoleniowego będzie Jarosław Kuźniar, dziennikarz oraz właściciel biura podróży i portalu Goforworld.com, który opowie, jak pasję przekuć w biznes.
Organizatorem targów jest Profit System, firma konsultingowa specjalizująca się w doradztwie franczyzowym. Patronem honorowym jest natomiast Polska Organizacja Franczyzodawców. Na imprezie spodziewanych jest 7 tys. odwiedzających.