statystyki

Wojna na rynku gastronomii: AmRest kontra Costa Coffee

autor: Patrycja Otto01.07.2015, 07:38; Aktualizacja: 01.07.2015, 09:56
Kawa

AmRest Holding, największa polska firma działająca w branży gastronomicznej, prowadzi obecnie 850 restauracji. 505 z nich działa w Europie Środkowej, z czego najwięcej – bo 326 – nad Wisłą. Realizacja nowej strategii oznaczać więc będzie zwiększenie do tysiąca liczby placówek w tym regionie Europy.źródło: ShutterStock

Wrocławska firma do końca dekady zamierza podwoić liczbę restauracji w naszym regionie

AmRest Holding, największa polska firma działająca w branży gastronomicznej, prowadzi obecnie 850 restauracji. 505 z nich działa w Europie Środkowej, z czego najwięcej – bo 326 – nad Wisłą. Realizacja nowej strategii oznaczać więc będzie zwiększenie do tysiąca liczby placówek w tym regionie Europy.

– W praktyce wiąże się to z otwieraniem przynajmniej 40 nowych placówek w skali roku – zapowiada dyrektor firmy ds. strategii i rozwoju Wojciech Mroczyński. Większość z nich nadal będzie powstawać w Polsce. Plan na ten rok zakłada uruchomienie w naszym kraju 30 nowych restauracji, czyli inwestycje na poziomie 90–100 mln zł.

W Polsce, podobnie jak w innych krajach Europy Środkowej, firma stawia przede wszystkim na rozwój marek: Burger King, KFC, Pizza Hut i Starbucks, pod którymi tylko do końca 2015 r. powstanie siedem placówek w Rumunii i pięć w Polsce. – Potencjał Rumunii oceniamy łącznie na 50–60 lokalizacji, zaś Polski – na ponad 100. W przyszłości zamierzamy powalczyć o pozycję lidera na polskim rynku kawiarni – zapowiada Adam Mularuk, odpowiedzialny za Starbucksa w Europie Środkowej.

W praktyce oznacza to zamiar pokonania dotychczasowego gracza numer jeden, czyli sieci Costa Coffee, która ma w naszym kraju blisko 110 kawiarni. – Zdobycie pozycji lidera nie oznacza pokonania rywala tylko w liczbie placówek, ale przede wszystkim pod względem obrotów – wyjaśnia Wojciech Mroczyński. By przyspieszyć rozwój w regionie, AmRest zamierza uruchamiać sieci w mniejszych formatach, lokalizacjach sezonowych oraz z opcją dostawy do domu w przypadku KFC.


Pozostało 52% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane