"Poczta Polska z największą siecią placówek nadawczo-odbiorczych w kraju i operator Stacja z Paczką podpisali strategiczną umowę na odbiór przesyłek Poczty Polskiej na stacjach paliw należących do partnera projektu, firmy PKN Orlen. Dla klientów operujących w segmencie e-commerce oznacza to dostęp do przesyłek 7 dni w tygodniu oraz finalnie możliwość doręczenia e-zakupów w 24 godziny od nadania" - czytamy w komunikacie.
Już w kwietniu 2015 roku klienci biznesowi Poczty Polskiej będą mogli nadawać przesyłki z możliwością ich odbioru na około 900 stacjach paliw Orlen. Wkrótce usługa będzie również dostępna dla klientów indywidualnych Poczty Polskiej wysyłających paczki za pośrednictwem aplikacji Elektroniczny Nadawca bezpośrednio w placówkach pocztowych. Do końca 2015 roku sieć odbioru przesyłek nadawanych Pocztą Polską w ramach Stacji z Paczką obejmować będzie łącznie około 1100 stacji paliw Orlen.
"Głównym celem współpracy między Pocztą Polską i operatorem Stacji z Paczką jest zapewnienie jak najbardziej dogodnego dla klientów - w skali kraju i jednocześnie w Europie Środkowo-Wschodniej - systemu odbioru przesyłek, szczególnie w odniesieniu do branży e-commerce. Już dziś Poczta Polska, oprócz dostaw kurierskich 'door to door', oferuje w blisko 4200 placówkach pocztowych usługę 'odbiór w punkcie' przesyłki paczkowej lub kurierskiej. Dzięki podpisanej umowie operator narodowy znacząco zwiększy potencjał korzystania z usług paczkowych, rozszerzając sieć punktów odbioru przesyłek dla e-kupujących o dodatkowych około 900 lokalizacji na stacjach paliw PKN Orlen. W pierwszym etapie sieć będzie obejmowała łącznie ponad 5100 punktów (placówki Poczty Polskiej i stacje paliw PKN Orlen), spośród których niemal 18% będą stanowiły placówki całodobowe" - czytamy dalej.
Dla Poczty Polskiej strategicznym założeniem biznesowym projektu jest rozwój największej w kraju sieci obsługi przesyłek. Poczta Polska podkreśla, że przez nawiązanie współpracy z operatorem Stacja z Paczką udostępnia największą w kraju sieć nadawczo-odbiorczą, która jest niemal 5 razy większa niż sieć alternatywnego operatora pocztowo kurierskiego, działającego na polskim rynku. Zakładanym efektem współpracy ma być również wzrost wolumenu przesyłek doręczanych przez Pocztę Polską oraz Stację z Paczką.
"Dzięki podpisanej umowie z operatorem Stacja z Paczką chcemy jeszcze mocniej być obecni na rynku e-commerce. Klienci dzisiaj oczekują jak najszerszego wyboru sposobu otrzymania przesyłki. Dlatego równolegle rozwijamy trzy kanały dostępu do naszych usług. Pierwszy to serwis kurierski oferujący usługi door to door dla klientów indywidualnych i biznesowych. W ramach drugiego skupiamy się na zapewnieniu klientom dostępu do sieci placówek pocztowych wraz z urządzeniami samoobsługowymi. Trzeci segment to możliwość odebrania swoich e-zakupów na stacjach paliw PKN ORLEN i docelowo w punktach odbioru w ramach sieci retailowych" - skomentował członek zarządu Poczty Polskiej odpowiedzialny za sprzedaż i marketing Janusz Wojtas, cytowany w komunikacie.
Usługi paczkowo-kurierskie Poczty Polskiej z opcją "odbiór w punkcie" z roku na rok cieszą się coraz większą popularnością wśród klientów, podkreślono w materiale. Liczba tak odbieranych przesyłek wzrosła o blisko 500% rok do roku.
Jak podkreśla prezes Dazumi Sp. z o.o. - operatora Stacji z Paczką - Damian Puczyński konsolidacja rynku KEP, jego rozwój i wzrost nie zawsze musi realizować się w drodze przejęć.
"Nasze doświadczenia biznesowe pokazują, że równie atrakcyjną opcją - tak dla firm z sektora kurierskiego, jak i samych klientów - może być współpraca operatorów, a nie rynkowa rywalizacja. Zwłaszcza, jeżeli każdy z partnerów może wnieść wartość dodaną względem tego, co oferują z osobna. Kluczem do sukcesu jest z pewnością kompatybilność oraz komplementarność usług rozszerzających ofertę każdej ze stron i szukanie takich płaszczyzn współpracy, dzięki którym będziemy mogli zaoferować naszym klientom najlepsze rozwiązania na krajowym i międzynarodowym rynku kurierskim" - powiedział Puczyński.
Połączone możliwości rynkowe Poczty Polskiej i Stacji z Paczką - pod względem: skali, zasięgu działania, osiąganych wolumenów przesyłek w przeliczeniu na jeden punkt nadawczo-odbiorczy oraz całodobowej obsługi paczek w niemal 18% placówek - otwierają perspektywę współpracy z największymi, światowymi graczami sprzedaży internetowej, jak Amazon czy Zalando.
"Zmiana trendów konsumenckich sprawia, że systematycznie poszukujemy nowych kierunków rozwoju w oparciu o potencjał sprzedażowo-usługowy naszych stacji paliw. Możliwość obsługi klientów Stacji z Paczką, która rozszerza współpracę o kolejnych partnerów z wielkim potencjałem nadawczo-odbiorczym pozwala liczyć na generowanie systematycznie rosnących przychodów sprzedaży pozapaliwowej. Ten kierunek doskonale wpisuje się w założenia strategiczne PKN Orlen w odniesieniu do rozwoju segmentu detalu w kierunku obiektów wielofunkcyjnych, uniwersalnych i przyjaznych klientowi" - skomentował dyrektor wykonawczy ds. sprzedaży detalicznej PKN Orlen Marek Balawejder.
W ciągu roku Poczta Polska będzie zwiększać funkcjonalność rozwiązania włączając kolejne usługi paczkowe i kurierskie, w tym usługę za pobraniem, podano także w komunikacie.
Stacja z Paczką dostarcza przesyłki w oparciu o trzy modele obsługi kurierskiej: (1) pozwala na nadawanie przesyłek z dowolnych punktów w Polsce z opcją odbioru na stacjach paliw Orlen, (2) umożliwia firmom i osobom fizycznym wysyłanie paczek ze stacji paliw na dowolny adres w kraju lub za granicą, (3) zapewnia również uproszczoną obsługę kurierską dla klientów indywidualnych oraz firm, korzystając z technologii "paczki w chmurze". Usługa jest dostępna na rynku od września 2013 roku.