Branża domaga się rozwiązań, które unormują rynek i będą lepiej go chronić przed nierzetelnymi firmami czy zbytnim naporem przedsiębiorstw spoza UE.
Przedsiębiorstwa budowlane teraz przede wszystkim boją się ekspansji firm z Azji. Wracają obawy, czy zaproponowane przez wykonawców ceny nie będą zaniżone.
W ostatnim czasie z coraz większą siłą na polski rynek wchodzi np. chiński Stecol, część państwowego giganta – grupy Power China, szóstej co do wielkości firmy konstrukcyjno-budowlanej na świecie. Stecol ma już trzy duże kontrakty drogowe, a teraz jest blisko podpisania czwartego – o wartości 701 mln zł – na budowę trasy S6 między Sławnem a Słupskiem. Stecol od ponad dwóch lat razem z polskim Intercorem i inną firmą chińską, Sinohydro, ma też wart 3,3 mld zł netto kontrakt na przebudowę 71-kilometrowego odcinka linii kolejowej Czyżew–Białystok.
Pozostało
94%
treści
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama