statystyki

Po podniesieniu akcyzy na wódkę wszyscy mają kaca. Spada sprzedaż wysokoprocentowych alkoholi

autor: Marek Chądzyński, Patrycja Otto18.02.2015, 08:00; Aktualizacja: 18.02.2015, 10:09
Alkohol

Producenci napojów wysokoprocentowych przekonują, że MF podnosząc akcyzę, wywołało tsunami: podwyżka uderzyła nie tylko w producentów wyrobów spirytusowych, ale cały sektor – dostawców, dystrybutorów, handel.źródło: ShutterStock

Producenci sprzedają mniej mocnych trunków, wpływy do państwowej kasy są niższe, a problem alkoholizmu jak był, tak istnieje nadal. Po raz kolejny okazało się, że podwyższenie podatku nie rozwiązuje żadnego problemu

Ubiegły rok nie był dobry dla branży spirytusowej. Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy szacuje, że sektor wypracował zysk netto na poziomie 100 mln zł. Jeśli dane te się potwierdzą, oznacza to spadek o 75 proc. względem 2013 r. Przyczyna? Podwyżka akcyzy na wyroby spirytusowe, jaka miała miejsce w styczniu 2014 r. Wzrosła ona wówczas o 15 proc. Tak przynajmniej twierdzą przedstawiciele tego przemysłu.


Pozostało 96% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
7,90 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Komentarze (1)

  • biedna juz Polka(2015-02-18 16:14) Zgłoś naruszenie 00

    Po co kupować drogą wódkę w sklepie. Lepszy samogon do własnych celów. Wystarczy pół literka co jakiś czas.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane