Poczta potwierdza informacje "Rz", iż faktycznie pracuje nad takim rozwiązaniem, nie podaje żadnych szczegółów.
"Nowoczesne formy usług finansowych są coraz ważniejszą grupą przychodów Poczty Polskiej. Szukamy nowych rozwiązań, które sprostają wymaganiom coraz bardziej wymagających klientów i umożliwią pozyskanie nowych źródeł przychodów. Bardzo aktywnie działamy w branży e-commerce i dążymy do obsługi pełnego łańcucha wartości na tym rynku. Obszar płatności jest jednym z ogniw tego łańcucha, dlatego też znajduje się on w kręgu naszego zainteresowania" - powiedział "Rz" rzecznik prasowy Poczty Polskiej Zbigniew Baranowski.
System najprawdopodobniej będzie udostępniony zewnętrznym partnerom, np. sklepom. Wówczas Poczta oferowałaby im pakiet usług: rozliczenie transakcji i możliwość dostawy. Według informacji "Rz", robione są już pierwsze przymiarki do wyjścia z ofertą do sklepów i zainteresowanie jest spore.
Poczta musi jeszcze wypracować porozumienia z bankami, których płatności byłyby w jej systemie obsługiwane. Według informacji gazety, złożyła też do Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) wniosek o nadanie statusu krajowej instytucji płatniczej, co pozwoliłoby jej znacząco rozszerzyć ofertę produktów finansowych np. o karty płatnicze. Jednak KNF do momentu decyzji nie informuje, czy firma złożyła taki wniosek.
"Polski rynek e-handlu czeka okres dynamicznego rozwoju. Z naszych prognoz wynika, że w ciągu najbliższych pięciu lat będzie on rósł o 20% rocznie i w 2020 r. już 10% całego handlu detalicznego będzie ściśle związane z Internetem. Klienci, którzy wybierają e-commerce, oczekują przede wszystkim szybkości i wygody, dlatego integrowanie usług, w tym związanych z obsługą procesu płatności i transportu przesyłek, powinno być priorytetem dla wszystkich graczy, którzy chcą się na tym rynku liczyć" - uważa dyrektor zarządzający Boston Consulting Group Marcin Kotlarek.
Z badań ARC Rynek i Opinia dla Poczty Polskiej wynika, że ponad 80% Polaków posiadających dostęp do sieci planuje kupić choć część prezentów przez internet. Polacy kupią je w sieci, ponieważ zdaniem 67% są tańsze niż w sklepach stacjonarnych, a dla 43% argumentem jest większy wybór niż w sklepach tradycyjnych.