Przesyłka GLOBAL Expres umożliwia wysyłanie za granicę przedmiotów o wadze nie przekraczającej 2 kg. Nadawca otrzyma potwierdzenie nadania, a odbiorca będzie mógł otrzymać przesyłkę bez konieczności pokwitowania odbioru. Każda przesyłka GLOBAL Expres będzie oznaczona specjalnym logo i opatrzona kodem kreskowym. Dodatkowo nadawca i odbiorca będą mogli monitorować ją przez internet.
Poczta Polska będzie świadczyła usługę GLOBAL Expres w ramach międzynarodowego porozumienia PRIME, który dla klienta oznacza krótki termin doręczenia przesyłki oraz możliwość jej śledzenia. To szczególna korzyść dla klientów branży eCommerce, którzy swoje towary wysyłają za granicę.
- Nowa usługa w obrocie zagranicznym została stworzona specjalnie dla małego i średniego biznesu eCommerce, ale od sierpnia br. będzie dostępna także dla osób indywidualnych. Pozwoli na przesłanie drobnych przedmiotów dopuszczonych do obrotu pocztowego np. płyt CD, książek, czy próbek towarów, które są często zamawiane w sklepach internetowych oraz korespondencji. Mamy nadzieję, że usługa przypadnie do gustu naszym klientom – mówi Kinga Dobrzyń dyrektor w Pionie Rozwoju Usług Pocztowych.
Poczta Polska stawia na obsługę sklepów internetowych i przygotowuje rozwiązania dedykowane dla branży eCommerce. W 2013 r. przesyłki nadawane przez sklepy internetowe odpowiadały za blisko 25% rynku paczkowo-kurierskiego w Polsce, z tej puli Poczta Polska obsłużyła prawie jedną trzecią przesyłek. Z usług Poczty Polskiej korzysta niemal 60% przedsiębiorców zajmujących się e-handlem. Poczta chce zwiększać swoją obecność tym sektorze, dlatego w połowie czerwca otworzyła serwis ecommerce.poczta-polska.pl oferujący kompleksową obsługę branży eCommerce, m.in. w zakresie obsługi zwrotów oraz usług finansowych i ubezpieczeniowych.