Nie od dziś wiadomo, że małe i średnie firmy stanowią ważną część polskiej gospodarki.

W związku z tym wiele instytucji finansowych koncentruje się na współpracy z tym właśnie segmentem klientów, coraz bardziej rozwijając swoje usługi i produkty tak, aby szybko odpowiadać na potrzeby rynkowe przedsiębiorców. Od jakiegoś czasu obserwujemy jednak, że oprócz produktów, instrumentów finansowych, usług i rozwiązań optymalizujących koszty polscy przedsiębiorcy wymagają od banków czegoś więcej – partnerstwa w biznesie i szeroko rozumianego doradztwa. W BNP Paribas Banku Polska tak właśnie interpretujemy współczesną bankowość: wsparcie dla klientów poprzez dobranie odpowiednich narzędzi do zarządzania kapitałem, poszukiwanie rozwiązań pomagających rozwijać ich biznes, bycie partnerem finansowym zarówno w czasach prosperity, jak i w trudniejszych momentach prowadzenia działalności.

Istotne jest tutaj doradztwo w zakresie wykwalifikowanej kadry, która każdego dnia obsługuje małych i średnich przedsiębiorców w Centrach Finansowych na terenie całego kraju. Stawiamy na kompetencje naszych pracowników, tak aby dostarczać klientom pełną gamę rozwiązań, które jeszcze kilka lat temu były oferowane wyłącznie klientom korporacyjnym. Bank dysponuje dzisiaj szeroką paletą produktową począwszy od prostego finansowania, poprzez leasing, faktoring, kończąc na bardziej zaawansowanych usługach cash management, treasury, trade finance oraz silnym wsparciu w zakresie finansowania w ramach programów unijnych. Mając na uwadze, że polskie firmy coraz częściej prowadzą swoją działalność na rynkach międzynarodowych i stają się poważnymi konkurentami dla firm zagranicznych, zdecydowaliśmy się na wdrożenie nowej inicjatywy – Biznes Akademii, której celem jest wspieranie rozwoju polskich przedsiębiorstw.

Decydując się na wprowadzenie na rynek tego typu programu koncentrowaliśmy się przede wszystkim na trzech aspektach: wiedza i umiejętności przekazywane przez jednych z najwyższej klasy ekspertów, tematach, które z punktu widzenia przedsiębiorców wnoszą wartość dodaną do prowadzonego przez nich biznesu oraz konstrukcji spotkań, które nie są wykładem, a przede wszystkim warsztatem, w trakcie którego dajemy możliwość uczestnikom zgłębienia tematów z własnego ogródka.

Pierwsza edycja Biznes Akademii odbyła się w 2013 roku i cieszyła się ogromnym zainteresowaniem i popularnością wśród właścicieli małych i średnich firm, dlatego zdecydowaliśmy się na kontynuację programu. Warto podkreślić, że wydarzenie jest kierowane do wszystkich przedsiębiorców działających na lokalnych rynkach, czyli nie tylko klientów naszego banku. Obecnie organizujemy spotkania w największych miastach Polski, w których w sumie udział weźmie około 1000 przedsiębiorców. W Akademii uczestniczą również wyjątkowi goście: Wiesław Rozłucki, znany polski ekonomista i współzałożyciel Warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych, obecny prezes Rady Giełdy, a w roli gospodarza Akademii występuje Frederic Amoudru, prezes Zarządu BNP Paribas Banku oraz country manager Grupy BNP Paribas w Polsce. Część plenarną prowadzi znany dziennikarz ekonomiczny Roman Młodkowski. Patronem merytorycznym jest Grant Thornton, jedna z największych na świecie i najdłużej działających firm audytorsko-doradczych w Polsce. W sesjach plenarnych poruszamy następujące tematy:

- Dynamiczny rozwój firmy a potencjał internetu

- Pozyskiwanie kapitału na rozwój firmy

- Optymalne formy prowadzenia działalności gospodarczej





W ramach wiosennej sesji odbyły się spotkania w Łodzi i Katowicach, a 24 czerwca organizujemy w Krakowie ostatnie spotkanie przed wakacjami. Od września rozpoczynamy cykl jesiennych spotkań w Warszawie, Gdańsku, Wrocławiu i Poznaniu. Zainteresowani przedsiębiorcy mogą znaleźć szczegóły dotyczące programu oraz formularz zgłoszeniowy na naszej stronie internetowej https://www.bnpparibas.pl/biznesakademia/.

Wszystkich przedsiębiorców, właścicieli firm lub osoby zarządzające małym lub średnim biznesem zachęcam do uczestnictwa w tym wydarzeniu. Bardzo pozytywne opinie wyrażane przez dotychczasowych uczestników utwierdzają nas w przekonaniu, że warto wdrażać i rozwijać podobne inicjatywy, które będą wspierać polski biznes.