Reklamy tak nas denerwują, że jesteśmy gotowi wykupić abonament, by ich uniknąć.
Poziom irytacji reklamami w internetowych serwisach wideo (VOD) po raz pierwszy okazał się większy niż w przypadku telewizji. Z badania VideoTrack 5, cyklicznie przeprowadzanego przez agencję Wavemaker, wynika, że na spoty online skarży się 63 proc. ankietowanych, podczas gdy w telewizji przeszkadzają one 62 proc. oglądających. W czołówce jest też YouTube, gdzie reklamy irytują 61 proc. osób. Dużo lepiej znosimy je w kinie, gdzie niezadowolonych jest tylko 46 proc.
Badanie przeprowadzone na próbie 1,5 tys. polskich internautów wykazało ponadto, że brak reklam jest coraz poważniejszym atutem serwisów wideo działających w modelu subskrypcyjnym (SVOD). Jako motywację do korzystania z nich taki argument wskazało 63 proc. internautów – w poprzedniej edycji badania była to połowa badanych. Inne istotne argumenty przemawiające za tymi platformami to: najlepsze seriale, najlepsze filmy i techniczna wygoda korzystania z usług, które zebrały po 52 proc. odpowiedzi.
Pozostało
86%
treści
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama